پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران گفت: از حدود ۱۰ روز گذشته تاکنون، پیش از ورود شهروندان تهرانی به محوطه باغ کتاب و کتابخانه ملی به بهانه تامین امنیت، پیمان کار مربوطه با شیوه‌ای غیرشفاف از خودروهای ورودی عوارض ورود دریافت می‌کند که این مساله موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است.
شعارسال:زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران گفت: از حدود ۱۰ روز گذشته تاکنون، پیش از ورود شهروندان تهرانی به محوطه باغ کتاب و کتابخانه ملی به بهانه تامین امنیت، پیمان کار مربوطه با شیوه‌ای غیرشفاف از خودروهای ورودی عوارض ورود دریافت می‌کند که این مساله موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است.

عضو هیات رییسه شورا گفت: اخذ هرگونه عوارض بدون مصوبه شورا و بدون تعبیه سیستم نظارت بر نحوه اخذ و هزینه کرد مبالغ، ممکن است به منشا رانتی تبدیل شود که به جد در تعارض با سیاست های کلی شورای پنجم است .

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورا در جریان شصت و ششمین جلسه شورا با اشاره به اخذ عوارض از تردد خوردوها در باغ کتاب بدون مجوز شورا گفت: با عنایت به بررسی های به عمل آمده یقین حاصل شد که از حدود 10 روز گذشته تاکنون ، پیش از ورود شهروندان تهرانی به محوطه باغ کتاب و کتابخانه ملی به بهانه تامین امنیت ، پیمان کار مربوطه با شیوه ای غیرشفاف از خودروهای ورودی (فارغ از تعداد ساعات توقف و ...) عوارض ورود دریافت می کند که این مساله موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است .

وی افزود: دو نکته قابل ذکر است، اولاً اخذ هرگونه عوارضی در محدوده شهر با استناد به ماده 77 قانون و بند 16 از ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مصوب 1375 و اصلاحات و الحاقات بعدی، از طریق اخذ مصوبه از شورای شهر تهران امکان پذیر است و ثانیاً حتی در صورت تصویب شورا، اخذ عوارض به شیوه کنونی و بدون تعبیه سیستم نظارت بر نحوه اخذ و هزینه کرد مبالغ، ممکن است به منشا رانتی تبدیل شود که به جد در تعارض با سیاست های کلی شورای پنجم است.

نژاد بهرام تاکید کرد: بدین وسیله به شهرداری تهران تذکر داده می شود هر چه سریعتر اخذ عوارض ورود به محدوده را ممنوع اعلام نماید و در صورتی که مبتنی بر دلایل کارشناسی و متقن به این نتیجه رسیده که برای این پهنه نیاز به وصول مبلغ می باشد، با ارائه لایحه پیشنهادی خود به شورا، نسبت به اخذ مصوبه شورا و پس از آن دریافت عوارض اقدام کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار7خرداد97، کدخبر: 274442، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
برای چی از این ها عوارض دریافت میشه ؛ مگر شهرداری و سازمان ها نظارتی ندارند؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین