پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
استاندار گلستان گفت:‌ استان گلستان به همراه استان‌های فارس و خوزستان، سه استان اول کشور در تولید گندم هستند.

شعار سال: استاندار گلستان با بیان اینکه قیمت قطعی و مصوب سیب زمینی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاوری مبلغ 412 تومان است، اظهار کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های خوب و زهکشی زمین‌ها 20 درصد افزایش محصول نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

 سید مناف هاشمی در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی محصولات زراعی، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی یک‌میلیون و هشتصد هزار تن تولید محصولات کشاورزی را داریم که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی با تأکید بر اهمیت مرغوبیت و کیفیت آرد، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با سلامت و امنیت غذایی مردم هیچ جای خطا و اشتباه ندارد و دستگاه‌های متولی این امر باید با دقت و جدیت، مرغوبیت گندم و آرد تولیدی را بررسی کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تاکنون 60 هزار تن از محصولات در استان برداشت شده و الباقی تا 15 روز آینده برداشت خواهد شد، افزود: در طول روزهای قبل که سیب‌زمینی به مرز 250 تومان رسیده بود ، با مصوب وزرات کشاورزی از فردا تعاون روستایی موظف به خرید با قیمت 412 تومان می‌باشد که این مبلغ به مراجع زیربط ابلاغ شده است.

* استان گلستان باید رتبه اول تولید گندم و جو کشور را به دست آورد/ گلستان به همراه استان‌های فارس و خوزستان، سه استان اول کشور در تولید گندم هستند

هاشمی با بیان اینکه تاکنون دو سوم از محصول جو استان خریداری شده، متذکر شد: باید به سمتی حرکت کنیم که در محصولاتی نظیر گندم و جو که گلستان تولیدات خوبی دارد با تلاش بیشتر به رتبه اول در سطح کشور برسیم.

وی افزود: رشد تولید محصولات کشاورزی و کسب رتبه نخست در کشور موجب می‌شود که گلستان در سطح ملی برجسته شود و در چنین شرایط دولت نیز توجه جدی به استان خواهد داشت.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه از 61 هزار و 330 هکتار امسال 141 هزار تن کلزا برداشت خواهد شد، خاطرنشان کرد: 50 هزار تن تاکنون از کشاورزان خریداری شده است.

هاشمی اظهار کرد: گلستان به همراه استان‌های فارس و خوزستان، سه استان اول کشور در تولید گندم هستند و باید کشاورزان این استان‌ها در مسئله خرید تضمینی به صورت ویژه‌تری مورد توجه قرار گیرند و با افزایش قیمت خرید تضمینی و تسریع در پرداخت مطالبات این کشاورزان آنان را نسبت به فعالیت شان دلگرم‌تر ساخت.

وی با اشاره به میزان تولید گندم در استان و زهکشی اراضی در راستای افزایش تولید، خاطر نشان کرد: باید ظرفیت‌های جدیدی در سطح استان و شهرستان‌هایی که کمبود فضای انباری دارند شناسایی و برای سال آینده برنامه‌ریزی اساسی شود.

* افزایش صدور 2 هزار بارنامه کامیون در حمل محصولات تولیدی کشاورزی در گلستان/ حل مشکل انبار 5 شهر گلستان برای خرید تضمینی گندم

استاندار گلستان افزود: در راستای اجرای خرید تضمینی محصولات زراعی، سیب‌زمینی از فردا دوشنبه خریداری خواهد شد که کشاورزان با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به نوبت‌گیری برای بازدید کارشناسی اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه با سودجویان و سوءاستفاده‌کنندگان در این حوزه برخورد جدی شود، تصریح کرد: برای یک‌هزار و 500 کامیون روزانه بارنامه صادر می‌شود که این آمار در روزهای آینده افزایش داشته و به 2 هزار بارنامه در استان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در پنج شهر آق‌قلا، بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و مراوه‌تپه دچار کمبود انبار بودند که از طریق تعاون روستایی و غله کشور با دریافت ضمانت‌نامه معتبر به جمع دیگر مراکز استان اضافه خواهند شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 7 خرداد 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۳۰۷۰۰۰۰۴۳ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
گلستان با دارا بودن خاک جلگه ی مناسب و اب کافی بهترین شرایط رو برای کشور فراهم کردن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
در استان گلستان به دلیل اب فراوانی که هست باید به جای گندم هندوانه و طالی کاشت
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین