پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
سید رحمان دانیالی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست شهردار اصفهان با فعالان محیط زیست و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیستی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: بسیاری از سندها و قوانین مانند استقرار صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتر برای اصفهان اصلا اجرایی نشده که نیازمند توجه است.
شعار سال: مدیرکل محیط زیست اصفهان گفت: مسئولان، بواسطه مشکلات محیط زیستی گاوخونی نمی توانند زاینده رود را خشک و حذف کنند و مطالعات در زمینه احیای این تالاب و تامین آب آن انجام شده است.
سید رحمان دانیالی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست شهردار اصفهان با فعالان محیط زیست و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیستی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: بسیاری از سندها و قوانین مانند استقرار صنایع در  شعاع ۵۰ کیلومتر برای اصفهان اصلا اجرایی نشده که نیازمند توجه است.

* ۷۰ درصد مدیران اصفهان برای استقرار صنایع چانه‌زنی می کنند

وی با بیان اینکه باید تشکیل کارگروه آمایش سرزمین با جدیت پیگیری و شهرهای گردشگری استان شناسایی شود، تصریح کرد: سیاست های محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و در شرایطی که دولت نیز رویکرد محیط زیستی دارد اما ۷۰ درصد مدیران عامل استان چانه زنی برای استقرار صنایع دارند آن هم در شهرستانی هایی که مهد گردشگری است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس ایده تدوین سند استراتژیک اصفهان که در این جلسه مطرح شد به شرط اجرایی شدن، مورد استقبال ماست اما اگر تنها در حد حرف باقی بماند تدوین نشدن آن بهتر است.

* حوصله ای برای اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلودگی نیست

وی با اشاره به عدم موفقیت مناسب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان بیان داشت: اجرای این طرح همچنان تداوم دارد اما به جرات می‌گویم که برای اجرایی شدن بند به بند آن حوصله وجود ندارد.

* اجرای طرح جامع کاهش آلودگی به «ان جی او» ها واگذار شود

دانیالی با طرح پیشنهادی که به استاندار اصفهان نیز ارائه شده است، تاکید کرد: بر این اساس پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه اجرای این طرح توسط «ان جی او»ها، پیگیری شود چراکه هم در راستای اجرای رویکردهای محیط زیستی، بسیار مطالبه‌گر هستند و هم جزو دستگاه‌های دولتی نیستند که ملاحظاتی داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت رصد تمام فعالیت هایی که در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان باید انجام شود به مشکل دفع پسماندها اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اصفهان در میان دیگر استان‌های کشور نسبت به جداسازی پسماندها پیشتاز است اما همچنان مشکلات خاصی درباره پسماندهای ورودی داریم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ابراز داشت: در این راستا فرهنگ سازی باید در میان مردم و مسئولان نهادینه شود و در این آموزش‌ها باید واقعیت ها توسط کارشناسان برای مردم بیان شود.

* گلایه مدیرکل محیط زیست از عدم بیان واقعیت‌ها درباره افزایش بیماری‌های ناشی از آلودگی

وی تصریح کرد: از گلایه های خود من به دانشکده های پزشکی و فعالان این عرصه این است که چرا در زمینه واقعیت‌ها اطلاع رسانی نمی‌شود، اینکه آلودگی‌ها تا چه میزان موجب افزایش سرطان و بیماری ها مختلف شده است، باید اطلاع‌رسانی شود تا هم مردم و هم مسئولان در این زمینه حساس شوند.

دانیالی با تصریح بر این نکته که مشکلات زیست محیطی بسیار فراتر از بیان است اما گاه از رفع این مشکلات تنها اسم می آوریم و در رفع آن فعالیتی نداریم، اظهار داشت: بحث احداث فرهنگسرای محیط زیست از ۱۰ سال پیش رقم خورد و شایسته است در  پایتخت فرهنگی کشور به عنوان نخستین استان، تشکیل آن را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین خواستار تشکیل دفتر محیط زیست در شهرداری مانند بسیاری از کشورها هستیم.

* تبعات ناگوار خشکی تالاب گاوخونی برای کشور

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود خشکی تالاب گاوخونی را مشکل بسیاری مهمی برای کشور برشمرد و گفت: در زمینه تالاب گاوخونی با کمک اساتید دانشگاه اصفهان، صنعتی و خوراسگان طرح های پژوهشی تکمیلی درباره تالاب گاوخونی در حال انجام است و بر اساس پژوهش‌های انجام شده اگر روند اضمحلال آن ادامه داشته باشد تبعات ناگوار را نه تنها برای اصفهان بلکه برای استان‌های هم جوار مانند یزد و تهران دارد.

* تالاب گاوخونی باید زنده بماند

وی با تاکید بر اینکه تالاب گاوخونی باید زنده بماند، ابراز داشت: مسئولان به واسطه مشکلات محیط زیستی ناشی از خشکی تالاب گاوخونی نمی توانند زاینده رود را خشک و حذف کنند و مطالعات در زمینه احیای این تالاب و تامین آب به شکل کامل انجام و خدمت استاندارد ارائه شده است.

دانیالی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز آب در بالادست و هم پایین دست وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی اساسی انجام شود، گفت: لازم است دو تا پنج میلیون مترمکعب آب حتما در زاینده رود رهاسازی شود.

* حفر بی رویه چاه مسکن مقطعی محسوب نمی‌شود

وی اضافه کرد: برخی نهادها از حفر تعداد زیادی چاه برای تامین آب شرب سخن به میان آوردند، برخلاف نظر این نهاد حفر چاه برای آب شرب، مسکن نیز نیست بلکه باید حداقلی از آب وجود داشته باشد تا حفر چاه و برداشت‌ها ممکن شود و باغ های اصفهان سرسبز بماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1397، کدخبر: 4309119 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
زاینده رود را دیگر هیچوقت نمیتوان مانند قبل دید ، باید آن را فراموش کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
نه هنوز هم وقت برای درست کردن شرایط کشور از نظر زیست محیطی هست
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
تا همین الان به کلی سیستم زیست بوم منطقه دچار مشکل شده و کشاورزی از پیشه های اصفهان داره حذف میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین