پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
امسال بیش از ۸۵ هزار نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که سازمان حج و زیارت برای اسکان آنها در مکه و مدینه هتل‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

شعارسال: با توجه به محدودیت اسکان در مدینه، عربستان به هیچ کشوری سهمیه اضافی برای حج تمتع 97 نداد، بر همین اساس تلاش ایران برای افزایش پنج هزار نفری سهمیه حج نیز بی‌نتیجه ماند.

با این وجود امسال 85 هزار و 200 نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که با توجه به محدودیت‌های فرودگاه‌های مدینه و جده، برخی زائران ابتدا به مدینه مشرف شده و برخی ابتدا به مکه می‌روند.

هتل‌های زائران در مدینه در منطقه مرکزی قرار دارد، به همین دلیل به بقیع و اماکن مقدس شهر پیامبر اعظم(ص) نزدیک است اما با توجه به محدودیت‌های اسکان، زائران حداکثر 6 روز در این شهر استقرار پیدا می‌کنند که هتل‌های این شهر نیز با هتل‌های مکه چندان قابل قیاس نیست، چرا که بسیاری از هتل‌های مدینه تخریب شدند تا هتل‌های جدیدی در طرح توسعه احداث شود که این امر تاکنون رخ نداده است.

بر همین اساس زائران کشورمان تنها در 20 هتل مدینه استقرار پیدا می‌کنند و حجاج مدینه اولی پس از زیارت مدینه به مکه مشرف خواهند شد.

در شهر مکه مکرمه نیز هتل‌ها نسبت به مدینه وضعیت بهتری دارند اما به گفته مسؤولان این هتل‌ها با استانداردهای بین‌المللی هم‌خوانی نداشته و زائران نباید توقع اسکان در هتل‌های مجلل داشته باشند، چرا که علاوه بر خیل عظیم جمعیت، حضور در کنگره عظیم حج مهم‌تر از موقعیت مکانی است.

با این وجود هتل‌هایی که سازمان حج و زیارت برای زائران ایرانی اجاره کرده است، جایگاه و کیفیت خوبی دارد به طوری که ایرانیان در 85 هتل مکه مکرمه اسکان می‌یابند.

 سرانه اسکان برای هر فرد در ایام حج چهار مترمربع است، یعنی یک اتاق 20 متری برای 5 نفر پیش‌بینی شده است که در مجموع زائران ایرانی در 105 هتل مکه و مدینه استقرار پیدا می‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8خرداد 1397 ، کدخبر:  13970308000728، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
چه خوب که مکه رفتن باز راه اندازی شد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
خیلی خوبه که زوار عزیز ایرانی از این بابت مشکلی را ندارند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
باید تیم دیپلماسی قوی هماه کاروان به مکه برود تا نکند به حقوق زایرا تعرضی بشود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین