پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
امروز روز جهانی بهداشت قاعدگی بود و یه روز مهم برای من به عنوان یه دختر. امروز واقعا رو شلوغی برای من بود و من حتی نرسیدم استوری ها و پست های مربوط به اینو ببینم اما الان که بعضی هاشونو دیدم متوجه شدم که تلاش، درجهت اینه که ما دخترا بلد باشیم پریود بودن رو عنوان کنیم.

شعار سال: پریود شدن یه حقیقت محضه و یه اتفاق طبیعی تو بدن هر دختر و زن. و همه ازش اطلاع دارن و مسخره ست که بخوایم پنهانش کنیم.

گاهی کم تحملی و کلافگی توی این دوران منجر می شه به اینکه ما کارایی و تحملمون پایین بیاد و حوصله نداشته باشیم همین مسئله باعث می شه خیلی ها تو پچ پچ هاشون بگن فلانیو ببین اعصاب نداره لابد پریوده. بعد هم کلی بخندن. اما می دونین؟ خیلی کوتاه بگم: اگه نوسانات هورمونی که ما دخترا تو دوران پریود تجربه می کنیم رو بقیه هم تجربه می کردن این مسئله اصلا تمسخر آمیز نبود.

به بهانه روز جهانی بهداشت قاعدگی

روز جهانی بهداشت قاعدگی این روز در ۲۸ ماه می توسط انجمن NGO WASH مستقر در برلین آلمان به نام روز جهانی بهداشت قاعدگی نام گذاری شده است. چون ماه مه پنجمین ماه سال است و بسیاری از بانوان هم به‌ طور متوسط پنج روز در هر ماه دچار خونریزی می‌شوند و چرخه قاعدگی بانوان عزیز معمولاً ۲۸ روز است، ۲۸ ماه مه به‌عنوان نمادی برای تجلیل از روز بهداشت قاعدگی انتخاب شده است.

هرسال در ۲۸ ماه می، برای افزایش آگاهی در زمینهٔ اهمیت مدیریت بهداشت قاعدگی و از بین رفتن تابوها علیه زنان و دختران نوجوان، روز بهداشت دوران قاعدگی (MHD) در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. MHD حمایت بیش از ۲۷۰ شرکت جهانی را دریافت کرده است.

قاعدگی از مهم‌ترین مراحل رشد و به بلوغ رسیدن در دختران است اما در فرهنگ بعضی از کشورهای آسیایی به دلیل باورهای متفاوت و شاید الهام گرفته شده از مذهب در مورد قاعدگی و چرخه آن صحبتب نمی شود .

کنترل چرخه قاعدگی | معرفی نرم افزار به مناسبت روز جهانی بهداشت قاعدگی

این روزها تکنولوژی در همه حوزه‌های زندگی به ما کمک می‌کند. در این مطلب قصد داریم با معرفی دو نرم افزار به شما عزیزان کمک کنیم تا زمان پریود ماهانه را رصد کنید و به کمک تکنولوژی حواستان بیشتر به بدن و سلامتی خودتان باشد، با ما همراه باشید.


Period Tracker Clue

نرم افزار اولی که خدمتتان معرفی می کنیم نرم افزاری هست به نام Clue Period Tracke، این نرم افزار با اطلاعی که از شما می گیرد به شما کمک می کند که چرخه دوران قاعدگی خود را مدریت کنید و همچنین این نرم افزار هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS عرضه شده است.


نرم افزاردومی که خدمتتان معرفی می کنیم نرم افزاری هست به نام Period Tracker Lite این نرم افزار علاوه بر محاسبه چرخه قاعدگی شمادارای آموزش هایی در این زمینه نیز است.

که به شما در مدیریت هر چه بهتر کمک می کند، این نرم افزار هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS عرضه شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تحلیلی خبری آبپا، تاریخ 7 خرداد 97، کد مطلب: -: www.abpa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین