پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تلاش برای بازپس‌گیری سوله‌های مدیریت بحران که تغییر کاربری داده‌اند خبر داد و گفت تعدادی از این پایگاه‌ها در اختیار سازمان ورزش شهرداری است که این سازمان برخلاف مصوبات شورای شهر از بازگرداندن پایگاه‌های مذکور خودداری کرده است.
شعارسال: صمیم مرادی روزبهانی درباره بازپس‌گیری سوله‌های مدیریت بحران که کاربری غیر مرتبط دارند، گفت: تعدادی از این سوله‌ها یا پایگاه‌های پشتیبانی که کاربری غیرمرتبط داشتند به طور کامل به مدیریت بحران برگشته‌اند. تعدادی دیگر از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران نواحی نیز که به ورزش بانوان واگذار شده بود، طی برنامه‌ای زمان‌بندی شده پس‌گرفته خواهد شد.

سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: اما سازمان ورزش شهرداری تهران علی‌رغم مصوبات شورای اسلامی شهر و هماهنگی‌های مکرر و متعدد از اعاده پایگاه‌های مذکور خودداری کرده است.

بازتعریف جدید از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران

سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تأکید کرد: در تلاش هستیم تا تعریف جدیدی از پایگاه‌های پشتیبانی داشته باشیم و طی برنامه‌ای میان مدت آن‌ها را پس بگیریم.

مرادی روزبهانی همچنین درخصوص تجهیز پایگاه‌های مدیریت بحران در مواقع بحران در تهران نیز گفت: پایگاه‌های پشتیبانی سه دسته هستند. پایگاه پشتیبانی ویژه که فقط برای مدیریت بحران پیش‌بینی می‌شود. 22 پایگاه‌ در مناطق شهرداری تهران ایجاد شده است و تاکنون 5 پایگاه در استان‌های معین احداث شده است. مابقی پایگاه‌ها، پایگاه‌های مدیریت بحران نواحی هستند.

ذخیره‌سازی تجهیزات و اقلام امدادی در پایگاه‌های پشتیبانی ویژه

سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در پایگاه‌های پشتیبانی ویژه مدیریت بحران 52 قلم تجهیزات و اقلام امدادی ذخیره‌سازی شده است که همواره به‌روزرسانی و اقلامی که منقضی شده تعویض می‌شود. همچنین در طرح باز پس‌گیری پایگاه‌های چند منظوره مقرر است تجهیزات مورد نیاز بازنگری و تأمین شود. در پایگاه‌های معین اقلام مورد نیاز شناسایی و تعیین می‌شود که بیشتر اقلام مدیریتی خواهد بود. البته اقلام امدادی را جمعیت هلال احمر تهیه می‌‌کند.

پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران برای سرپناه ایجاد نشده است

وی با تأکید بر اینکه پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران برای سرپناه ایجاد نشده است، گفت: طبق دستورالعمل این پایگاه‌ها، برای تاکتیک‌پذیر کردن سیستم مدیریت بحران و توزیع جغرافیایی مناسب، فرماندهی و هدایت نیروها ایجاد شده است. اگر بخواهیم از این پایگاه‌ها استفاده کنیم برای هر خانوار حداقل به سه دهم متر مکعب فضا نیاز است و برای اسکان و دپو برای هر منطقه 44 پایگاه نیاز خواهد بود.

مرادی روزبهانی تصریح کرد: طبق قوانین باید در تهران برای 10 درصد جمعیت اقلام دپو شود و خیلی نیاز نیست که در پایگاه‌های پشتیبانی اقلام دپو شود یا آن‌ها را برای اسکان در نظر گرفت چرا که اسکان اضطراری پناهجویان می‌تواند به صورت اسکان در چادر باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 9خرداد 1397 ، کدخبر:  825926،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
شهرداری برای چی باید با این مسئله بسیار مهم که به اندازه حفظ جان شهروندان اهمیت داره مخالفت کنه؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
شورای شهر برای عمل به مر قانون بباید تلاش کنه تا شاید بشه شاید نشه؟؟؟؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
واقعا این بروکراسی های بین سازمان ها در ایران داره بلا سرمون میاره قشنگ
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین