پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
با وجود انتشار محتواهای خشنونت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی، اما به نظر می‌رسد که ممکن است پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی بتوانند انتشار این محتواها را متوقف کنند.

شعار سال: مطالعات نشان داده است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به مبارزه با شکار غیرقانونی حیوانات کمک کنند اما در حال حاضر یک نتایج مطالعه جدید در دانشگاه جنوبی کالیفرنیا (USC) نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به جلوگیری از خشونت میان انسان‌ها نیز کمک کنند.

روانشناسان و دانشمندان ایالات متحده آمریکا یک الگوریتم هوش مصنوعی (AI) را ایجاد کرده‌اند که مطالب را اسکن کرده و محتوای آن‌ها را با خشونت‌های جاری در اعتراضات مرتبط می‌کند. چنین ابزاری می‌تواند برای آماده‌سازی بیشتر به‌منظور تظاهراتی که مستقیما در حال افزایش هستند استفاده شود. این الگوریتم توانست با تجزیه و تحلیل پست‌ها در توییتر، الفاظی که به خصایص خصمانه اشاره می‌کرد را تخیص دهد. این تحقیق همچنین نشان داد که موضوعات اخلاقی (مسائلی که کاربران به‌عنوان موضوعات محرمانه به آن‌ها نگاه می‌کردند) احتمالا موجب بروز خشونت می‌شوند.

مرتضی دهقانی (Morteza Dehghani) یکی از محققان این مطالعه که هدایت آن را بر عهده دارد می‌گوید: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که احتمال بیشتری وجود دارد که مردم از اعتراضات خشونت‌آمیز به‌خصوص در زمانی که آن‌ها هر دو را به‌عنوان یک مسئله اخلاقی می‌بینند و معتقدند که دیگران این موقعیت را به اشتراک می‌گذارند، چشم‌پوشی کنند و این همان الگوئی است که به‌عنوان همگرایی اخلاقی به آن اشاره می‌کنیم.”

دهقانی و تیم او 18 میلیون توییتی که علیه خشونت پلیس در سال 2015 در بالتیمور و به دنبال مرگ یک نفر منتشر شده بود را بررسی کردند. این سیستم با بررسی و اسکن بازداشت‌ها متوجه شد که میزان دستگیری‌ها در این تظاهرات افزایش یافته است به این ترتیب توییت‌های اخلاقی در روزهایی که درگیری‌های خشونت‌آمیز میان پلیس و معترضان صورت گرفته بود، به میزان دو برابر افزایش یافته است.

وی می‌گوید: "با ردیابی توییت‌های اخلاقی که در جریان اعتراضات سال‌های 2015 در بالتیمور منتشر شد، ما توانستیم متوجه شویم که حجم آن‌ها در روزهایی که با اعتراضات خشونت‌آمیز همراه بوده است افزایش چشم‌گیری یافته است.”

این محقق همچنین افزود: ” ما برای درک بهتر این اثرات، مجموعه‌ای از آزمایشات رفتاری کنترل شده را نیز انجام دادیم و همواره شاهد همان اثر همگرایی اخلاقی بودیم”.

از دیدگاه دهقانی همگرایی اخلاقی نوعی سوخت است که به خشونت کمک می‌کند، اما عامل اصلی آن نیست. با شناسایی زمانی که بیشتر اعتراضات به خشونت تبدیل می‌شوند، مقامات و مسئولان می‌توانند رفتار محتاطانه‌ای را اتخاذ کنند.

وی در نهایت گفت: ” تظاهراتی که همگرایی بالا را نشان می‌دهند باید با دقت اداره شوند، چرا که حتی یک جرقه کوچک از درگیری می‌تواند منجر به بروز خشونت شود. همچنین نظارت بر همگونی در یک موضوع می‌تواند به خدمات اورژانسی کمک کرده تا راهکارهایی را برای پیشبرد تظاهرات مسالمت‌آمیز طراحی و اجرا کنند.”

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بادیجی، تاریخ انتشار 8 خرداد 97، کد مطلب: -، www.badigi.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
خوب به نظرم به جای این که این همه اپ بسازیم که پیش بینی بشه کی ملت میریزن بیرون بیایم کلا اینترنت رو قطع کنیم ...
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین