پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید در تامین حقوق بازنشستگان و تأمین نیازهای آنان بازنگری شود.

شعارسال:عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید در تامین حقوق بازنشستگان و تأمین نیازهای آنان بازنگری شود. فریده اولاد قباد در نشست علنی امروز(سه‌شنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: تا چه زمانی باید آموزش و پرورش را در اولویت دهم قرار دهیم، تا چه زمان به منزلت و شأن همکاران فرهنگی به صورت مطلوب توجه نشود؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی باید 10.2 درصد باشد این در حالی است که سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی9 درصد بود و میزان آن در سال 96، 36 هزار میلیارد تومان و در سال97، 42 هزار میلیارد تومان بود که چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان با کسری بودجه روبرو هستیم.

وی گفت: هنوز وزارت آموزش و پرورش نتوانسته مطالبات به حق فرهنگیان اعم از همکاران در بخش امتحانات، کارآموزی و حق‌التدریسان و سرباز معلمان را پرداخت کند این در حالی است که اعتبار بخشیدن به بیمه درمانی فرهنگیان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و برابر قرار دادن با پرداختی سایر ارگان‌ها ضرورری است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بازنگری در حقوق بازنشستگان و تأمین نیازهای آنان شود؛ با توجه به شرایط خاص وزارت آموزش و پرورش رسیدگی به موارد مذکور اولویت اول دولت باشد.

اولاد قباد در خصوص آسیب‌های اجتماعی مدارس ادامه داد: متأسفانه بر اساس شاخص‌ها با کسری نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش شامل مربی و مشاور مواجه هستیم؛ به ازای 288 دانش آموز در مقطع ابتدایی باید یک مشاور وجود داشته باشد اما تعداد مشاوران صفر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: به ازای هر 96 دانش آموز باید یک مربی پرورشی داشته باشیم اما در حال حاضر به ازای 288 دانش آموز یک مربی پرورشی وجود دارد که متأسفانه باعث آسیب های اجتماعی در مدارس می‌شود و بسیاری از کارشناسان آموزشی ریشه آسیب‌های اجتماعی در مدارس را کمرنگ شدن مباحث تربیتی و مشاوره‌ای می‌دانند که امیدوارم به این موضوعات رسیدگی شود.

شعار سال ، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار 9 خرداد 97، کد خبر: 386285، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
همین میشه دیگه وقتی معلمی برای نون شبش نیازمند باشه دیگه نمیتونه کار کنه و به فرزندان ما یاد بده که چجوری ادم خوبی باشن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین