پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به ارائه برخی آمارهای غیرعادی از وجود ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان گفت: ما مطالعات متعددی در این زمینه انجام داده‌ایم و استان سیستان و بلوچستان را رصد می‌کنیم. طبق رصدهای ما میزان ناامنی شدید غذایی در این استان ۲.۲ درصد است و میزان ناامنی متوسط غذایی حدود ۱۴ درصد است. بنابراین اعدادی که در این زمینه اعلام شده مورد تأیید ما نیست.

شعار سال: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به ارائه برخی آمارهای غیرعادی از وجود ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان گفت: ما مطالعات متعددی در این زمینه انجام داده‌ایم و استان سیستان و بلوچستان را رصد می‌کنیم. طبق رصدهای ما میزان ناامنی شدید غذایی در این استان ۲.۲ درصد است و میزان ناامنی متوسط غذایی حدود ۱۴ درصد است. بنابراین اعدادی که در این زمینه اعلام شده مورد تأیید ما نیست.

دکتر ایرج حریرچی افزود: در زمینه لاغری هم اندازه گیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. طبق بررسی‌های ما میزان لاغری کشوری ۴ درصد است و در سیستان و بلوچستان این میزان ۵.۹ درصد است. این در حالی است که در گذشته این میزان ۱۹ درصد بوده است. همچنین میزان کم وزنی در کشور و معمولاً در کودکان ۳.۸ درصد است و در سیستان و بلوچستان بیش از متوسط کشور و ۱۲.۴ درصد است اما باید توجه کرد که نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، چرا که در گذشته این میزان ۲۷ درصد بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه از ابلاغ آیین نامه‌ای به بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی و الزام آنها به تأمین تجهیزات مورد نیاز بیماران در داخل بیمارستان خبر داد و گفت: بر این اساس، این بیمارستان‌ها مکلفند لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر اساس قیمت‌های مصوب درج شده در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تهیه و از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان اکیداً خودداری کنند.

وی درباره سلبریتی‌هایی که برای کمک به بیماران وجوه نقدی جمع‌آوری می‌کنند، گفت: در همه جای دنیا افراد هنرمند و ورزشکار افراد مورد علاقه مردم هستند که اقدام به جمع‌آوری منابع مالی یا کمک‌های غیرنقدی می‌کنند. این کار به طور کلی مورد تأیید ماست و باید گسترش یابد. در عین حال هیچ مورد تخلفی در بین افراد درجه یک از این حوزه نداشته‌ایم، اما تخلفاتی در افراد درجه دو مشاهده شده که مراجع قانونی باید با آن برخورد کنند.

حریرچی درباره مرگ‌های ناگهانی نیز گفت: یکی از روش‌های جلوگیری از این موضوع نصب دستگاه‌های شوک قلبی در اماکن عمومی است. در این زمینه پیگیر ابلاغ و اجرای آیین‌نامه‌ای در این حوزه هستیم؛ بنابراین پیگیریم تا این دستگاه‌ها را در اماکنی مانند اماکن ورزشی و عمومی نصب کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره برخی کمبودهای دارویی در کشور گفت: ما میزان کمبودهای دارویی را رصد کرده و در سایت سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنیم. البته یک سری مشکلات در زمینه نقدینگی شرکت‌های دارویی تولید‌کننده و پخش‌کننده داشته‌ایم که پیگیر رفع آنها هستیم. در عین حال کمبود 30 تا 50 قلمی هم در این بازار گسترده دارو اجتناب‌ناپذیر است. متأسفانه در این شرایط در برخی موارد می‌بینیم که جنسی موجود است، اما برخی شرکت‌ها می‌گویند فقط به طور نقد آن را می‌فروشیم.

حریرچی درباره پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز به تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان دارو گفت: تدبیری شد مبنی بر اینکه شرکت‌های دارویی ارز 4200 تومانی دریافت کنند و بر اساس همان ارز به آنها قیمت داده شود و یارانه هم به بیمه منتقل شود اما برخی وارد‌کنندگان می‌گویند اگر ما الان دارو را با دلار 4200 تومانی وارد کنیم از کجا معلوم که یکسال دیگر هم قرار باشد با همین قیمت کار کنیم. این در حالی است که دولت اطمینان داده است که تا پایان سال نوسانات نرخ ارز کمتر از چند درصد خواهد بود.

وی درباره بحث اداره مستقل بیمارستان‌ها گفت: باید توجه کرد که این آیین‌نامه اداره مستقل بیمارستان‌ها هیچ تغییری در نحوه سازماندهی بیمارستان‌ها ایجاد نمی‌کند. از طرفی هیچ اتفاق جدیدی هم در پرداختی مردم رخ نمی‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 469035، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
وقتی هیچ سازمانی مسئولیت امار هایواقعی و نظرات کلی رو به عهده نمی گیره هر کسی میتونه بیاد بگه امار ها دروغینه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین