پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت­: 75­­ هکتار بادشکن غیرزنده با هدف جلوگیری از حرکت شن‌ های­ روان و کنترل ریزگردهای محلی در کویر­ میقان ­اراک اجرا شده است.
شعار سال: سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت­: 75­­ هکتار بادشکن غیرزنده با هدف جلوگیری از حرکت شن‌ های­ روان و کنترل ریزگردهای محلی در کویر­ میقان ­اراک اجرا شده است.

عبدالحسین محمدی افزود: این طرح از سال 95 در کویر­میقان اراک آغاز شده است که در مرحله اول 10 هکتار از نقاط بحرانی منطقه و در مرحله دوم 65 هکتار اراضی بیابانی را با اعتبار 12 میلیارد ریال تحت پوشش قرار داده است.

وی عنوان کرد: ایجاد بادشکن غیرزنده با هدف جلوگیری از حرکت شن­ های­ روان و کنترل ریزگردهای محلی در کویر­میقان اراک انجام شده است.

سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اضافه کرد: با اجرای این طرح بستر مناسب برای انجام فعالیت­ های بیولوژیکی­ و کاشت انواع گیاهان مقاوم در برابر شوری از جمله آتریپلکس و قره­ داغ در بین این بادشکن­ ها فراهم شده است در همین راستا در فواصل بادشکن‌ها اقدام به کاشت نهال قره­ داغ شده تا به عنوان بادشکن زنده دائمی پس از استقرار عمل شود.

وی گفت: عملیات مدیریت هرس و جوانسازی در ­عرصه نهالکاری سنوات گذشته به ­مساحت هزار ­هکتار آتریپلکس­ کاری در کویر­میقان­ اراک انجام گرفته است که از سرشاخه­ های حاصل از این هرس و جوانسازی در ایجاد بادشکن استفاده خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: کویر­میقان در شمال شرقی شهر اراک واقع شده و به گفته کارشناسان نقاط بحرانی موجود در آن­ کانون فرسایش بادی و ایجاد طوفان­ های گردو غبار محلی است که تاثیر مستقیم بر آلایندگی هوای روستاهای اطراف و شهر اراک دارد.

سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفت: عرصه کویر­میقان اراک به دلیل شوری بالای خاک، پوشش گیاهی فقیر بوده که در چند دهه اخیر اقدامات بیابان زدایی در سطح قابل توجهی­ از عرصه آن توسط  اداره کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با گیاهان آتریپلکس و قره­ داغ بوته­ کاری شده که نقش موثری در تثبیت شن­ های روان داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1397، کدخبر: 97031105380 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
واقعا نمیشد زودتر این کار هارو انجام داد برای جلگیری از این ریزگردها؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین