پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
مدیرعامل آب منطقه‌‌ای بوشهربا اشاره به کاهش ۵۲ درصدی بارش باران گفت: در این راستا ۸۵ درصد آبدهی رودخانه‌های استان بوشهرکاهش یافته است.
شعار سال: مدیرعامل آب منطقه‌‌ای بوشهربا اشاره به کاهش ۵۲ درصدی بارش باران گفت: در این راستا ۸۵ درصد آبدهی رودخانه‌های استان بوشهرکاهش یافته است.
شاهپور رجایی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان رسانه استانی صدا و سیما با اشاره به نقش مهم ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در مقابله با بحران کم‌آبی اظهار داشت: تهیه کنندگان صدا و سیما باید بحران کم‌آبی را با تولید انواع برنامه‌ها برای مردم تبیین و تشریح کنند تا  بتوان از بحران کم‌آبی در تابستان پیش‌رو عبور کرد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر، مشکل اساسی در حوزه آب را در نحوه مصرف عنوان کرد و گفت: منابع تامین آب در استان بوشهر با رعایت صحیح مصرف آب جوابگوی نیاز استان است ولی مهم این است که در جامعه، آب بد مصرف می‌شود.

وی، جامعه‌ را بد مصرف دانست و با بیان اینکه مدیریت مصرف باید اصلاح شود افزود: 2 برابر شدن منابع آب موجود با این شیوه‌های مصرف، نمی‌تواند جوابگوی  مشکلات بحران کم‌آبی باشد که در این راستا باید مدیریت مصرف اصلاح شود.

مدیرعامل آب منطقه‌‌ای بوشهر با اشاره به کاهش 52 درصدی بارش باران در فصل زارعی جاری نسبت به سال قبل آن گفت: در این راستا 85 درصد آبدهی رودخانه‌های استان بوشهر کاهش یافته است.

رجایی با اشاره به کاهش سطح ایستابی آب در دشت‌های استان بوشهر افزود: 16 محدوده دشت استان بوشهر بحرانی و ممنوعه شده که 12 دشت ممنوعه و 4 دشت ساحلی لب شور و فاقد استفاده در بخش کشاورزی و آشامیدنی است.

وی، از وضعیت بحرانی تامین آب آشامیدنی در 43 درصد جمعیت شهری استان و 61 درصد جمعیت روستایی خبرداد و بیان کرد: شیوه غرق آبی در کشاورزی و تامین آب فضای سبز شهری دو مصداق بی‌توجهی به مصرف صحیح آب است که باید تغییر کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌‌ای بوشهر بازچرخانی آب در معادن را مورد اشاره قرار داد و  بیان کرد: بازچرخانی آب در معادن می‌تواند  80  تا 90 درصد مصرف را کاهش دهد.

رجایی، معرفی الگوی مصرف صحیح آب به جامعه را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تنها راه گذر از کم‌آبی مشارکت مردم در مصرف بهینه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1397، کدخبر: 1740261 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
این بحران آب میتونه مشکلات بسیار جدی ای رو در آینده برای استان ایجاد کنه
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
خدا امسال رو بخیر بگذرونه
تازه اول تابستونیم خدا به دادمون برسه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین