پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
دادستان عمومی و انقلاب تهران: دو بدهکار کلان بانکی کشور ممنوع الخروج بودند و از مبادی رسمی از کشور نگریخته اند.

شعار سال: عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست دادستانی تهران با مسئولان سازمان و شرکت های هواپیمایی؛ در جمع خبرنگاران افزود: برخی اخبار منتشر شده در خصوص این دو متهم واقعی نیست.
وی گفت: پرونده این دو متهم با کیفرخواست به دادگاه رفته است و چندین نوبت هم محاکمه شده اند اما هنوز منجر به صدور رأی نشده است.
دادستان تهران افزود: این دو متهم ممنوع الخروج بودند و از پلیس گذرنامه سوال کردیم و گفتند ممنوع الخروجی به آنها اعلام شده است و از مجاری دیگر هم سوال کردیم که معلوم شد بدهی مالیاتی هم داشته اند و فرار آنها از مسیر رسمی نبوده است.
جعفری دولت آبادی گفت: این پرونده در دادگاه مطرح است و تاکید کردیم که این حکم زودتر صادر شود اما ما طبق روال باید ممنوع الخروج می کردیم که این کار انجام شده است و مراجع انتظامی و نهادهای امنیتی باید در این باره گزارش دهند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: مهمترین علت تأخیر در پرواز هواپیما‌ها ضعف مدیریت و پیگیر نبودن مسئولان هواپیمایی است و اگر علت اصلی این تأخیر‌ها موضوع تحریم بود، ورود نمی‌کردیم.
عباس جعفری دولت آبادی در نشستی با مسئولان سازمان و شرکت‌های هواپیمایی که با عنوان علل تأخیر در پرواز هواپیما‌ها برگزار شد، افزود: در کشور به اندازه کافی متفکر داریم، اما فرد پیگیر نداریم و در کشور دو مشکل عمده نوع مدیریت‌ها و پیگیری امور داریم و این دو مشکل به همه جای کشور مربوط می‌شود نه فقط شرکت‌های هواپیمایی.
وی خطاب به مدیران شرکت‌های هواپیمایی که در جلسه حاضر بودند، گفت: ما مشکلات شما را در بحث تحریم می‌پذیریم، اما آن زمان که کشور با ۷ میلیارد دلار در دوران جنگ اداره می‌شد و مردم صد‌ها شهید می‌دادند و اعتراض نمی‌کردند، ولی چرا اگر یک هواپیما اکنون چهار ساعت تأخیر کند اینقدر اعتراض می‌کنند؟ پاسخ این است که با مردم صادقانه صحبت نمی‌کنیم.
دادستان تهران افزود: خیلی از تأخیر‌ها به موضوع تحریم و نبود قطعه ربطی ندارد و اگر با مردم درباره علت تأخیر‌ها صادقانه صحبت کنیم قبول می‌کنند.
جعفری دولت آبادی گفت:: باید برای یک مدیر تأخیر هفت ساعته پرواز هواپیما مهم باشد نه اینکه مردم ساعت‌ها منتظر بمانند و پذیرایی نشوند و این‌ها به خاطر فقدان مدیریت است.
وی افزود: سازمان هواپیمایی متخلفان را برکنار و به مقام قضایی معرفی کند و اگر شرکت‌های هواپیمایی هم ادعا می‌کنند هیچ سود اقتصادی ندارند چرا ادامه فعالیت می‌دهند؟
دادستان تهران گفت: باید تعارف‌ها را کنار بگذارید و جایی که حقوق مردم تضییع می‌شود، تذکر بدهید و حتماً از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها حضور پیدا کنند و خود مسئولان به مردم توضیح بدهند.
جعفری دولت آبادی افزود: هر وقت آقای فلاح به عنوان نماینده دادستانی جلسه‌ای با مسئولان شرکت‌های هواپیمایی می‌گذارد تا دو هفته اوضاع خوب است، اما باز مشکلات برمی گردد.
وی گفت: در جا‌هایی که گرفتار تحریم هستیم شما را بازخواست نمی‌کنیم و حتی تشکر می‌کنیم که در سختی‌ها هستیم، اما در جایی که مدیریت صبورانه و منطقی نداریم از شما گله می‌کنیم.
دادستان تهران خطاب به مسئولان شرکت‌های هواپیمایی افزود: حقوق مسافران را در تابلو‌های فرودگاه‌ها درج کنید و سیستم‌های نظارتی را به مردم معرفی کنید و هیچ گاه از مراجعات مردمی نترسید چرا که این مراجعات مشکلات شما را کاهش می‌دهد.
جعفری دولت آبادی گفت: معاونان دادستانی از ۲۴ اردیبهشت تا دیروز در فرودگاه‌ها مستقر بودند و ما حضور خودمان را ادامه خواهیم داد و از مسئولان شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهیم حتماً معاونان دادستانی را در فرودگاه‌ها همراهی کنند و ما از معاونان خود خواسته ایم برخورد و اقدامی سلبی نکنند و فقط موارد را به ما گزارش کنند.
وی افزود: ما می‌خواهیم کمک کنیم تا در جا‌هایی که تأخیر‌ها قابل مدیریت است مدیریت شود و از سازمان تعزیرات حکومتی هم خواسته ایم در بخش فروش بلیت‌ها ورود کند و از نظر ما مسئله چارتر‌ها قابل حل است.
دادستان تهران گفت: چگونه می‌شود قیمت‌ها در یک روز متغیر باشد و شما بگویید قیمت‌ها تابع بازار است؟.
جعفری دولت آبادی افزود: ما در جا‌هایی ورود می‌کنیم که شما ضعف مدیریت و عدم نظارت داشته باشید و هر جا با مردم همراه باشید مردم هم با شما خواهند بود.
وی گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن نشان می‌دهد که مردم با نظام مشکلی ندارند و مشکل آن‌ها از نبود نظارت است و اگر مردم بدانند که هواپیما به دلیل نقص فنی روی زمین مانده است، اعتراض نمی‌کنند.
دادستان تهران افزود: نباید در فرودگاه، فردی غیرمسئول پاسخگوی اعتراضات مردم باشد، مسئولان شرکت‌های هواپیمایی خودشان در فرودگاه حاضر شوند و به مردم توضیح دهند.

جعفری دولت آبادی گفت:: پیاده نشدن مردم از هواپیما امر مطلوبی نیست، اما ریشه در جا‌های دیگر دارد و همین مردم به ما اعتراض می‌کنند که چرا به حقوقشان توجه نمی‌کنیم.

جعفری دولت آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات از متهم، ادامه داد: امروز هم تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال نماییم.

جعفری دولت آبادی سه اصل سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی و اجرای حکم این پرونده را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در کمترین زمان ممکن تحقیقات به اتمام برسد.

وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع ادامه خواهد یافت.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش آموزان عنوان کرده اند باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عنوان شده متهم از مدت‌ها پیش سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: به ما گزارشی نرسیده است. مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.

دادستان تهران در رابطه با تعداد شکایات صورت گرفته نیز گفت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده ولی طبق آخرين خبرها كه بنده داشتم ١٥ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد.

وی در ادامه افزود: با یک نفر هم رسیدگی برای ما آغاز کننده است و در مرحله بعدی که پرونده را بیشتر پیگیری کردیم عدد آن را اعلام می‌نماییم.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا جز این متهم اتهامی متوجه مدیر و مدرسه نیز هست یا خیر، تصریح کرد: به بازپرس پرونده تاکید کرده ایم که از تمام کسانیکه می‌توانند در این حادثه تلخ و تاسف بار نقش داشته باشند، تحقیق شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شبکه خبر، تاریخ 9 خرداد 97، کد مطلب: 597155: www.irinn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
واقعا خیلی مسخره ست! حیف این مردمی که روزبه روز دارن تلف میشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین