پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
هوشنگ ملایی با بیان اینکه اقتصاد شهرستان میناب بر پایه کشاورزی است، گفت : در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ حلقه چاه در میناب موجود است که با برداشت های غیر اصولی باعت بحران در دشت های این شهرستان شده است.
شعار سال: مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ حلقه چاه در میناب موجود است که با برداشت های غیر اصولی باعت بحران در دشت های این شهرستان شده است.

 هوشنگ ملایی با بیان اینکه اقتصاد شهرستان میناب بر پایه کشاورزی است، گفت : در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ حلقه چاه در میناب موجود است که با برداشت های غیر اصولی باعت بحران در دشت های این شهرستان شده است.

ملایی در ادامه با اشاره به برنامه های شرکت آب منطقه ای اظهارداشت: ساماندهی و بهسازی کانال های آبیاری به لوله ، اجرای سیستم تحت فشار (در قدم اول ۲۵۰۰ هکتار برای شمال دشت میناب) و ساماندهی باغات مرکزی (۲۰۰۰ هکتار از باغات میناب) از برنامه های در دست اقدام جهت تامین آب کشاورزی شهرستان میناب است.

ملایی بیان داشت: در راستای اصلاح الگوی کشت برنامه ای در دست تدوین است که کشاورزان را ملزم به کاهش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت می کند و با رعایت آن ۷۵ درصد در آب مصرفی در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود.

وی افزود: در طرح ۲۵۰۰ هکتاری ساماندهی و بهسازی کانال های آبیاری به لوله بهره وری و راندمان را بالا می برد و حدود ۶۰ درصد از هدر رفت و تبخیر آب جلوگیری می کند.

ملایی تصریح کرد: طی دو سال گذشته برداشت از سد میناب کاهش چشمگیری داشته است به طوری که در حال حاضر این برداشتها کمتر از ۲۵ درصد است که ظرف ۴۰ روز آینده تا ۱۰ درصد نیز کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و طولانی حداقل برداشت را از سد میناب داشتیم و همچنین چاههای آب شرب نیز خاموش کرده و در جهت تامین آب شرب خود شهرستان میناب تدارک دیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: در ۵۰ روز آتی با قرار دادن ۶۰ حلقه چاه در مدار بهره برداری با برداشت ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه می توانیم ۴۰۰۰ هکتار تحت پوشش آبیاری قرار دهیم و انشالله بحران تابستان امسال را پشت سر خواهیم گذاشت.

هوشنگ ملایی با بیان اینکه با توجه به تغییرات کیفی در آینده نمی شود از آب زیرزمینی استفاده کرد ، افزود: احداث سد سرنی جهت تامین آب شرب شهری، روستایی و صنعت شهرستان میناب از منابع آب سطحی برنامه ریزی شده است.

وی همچنین بیان داشت: سد زرانی نیز یکی دیگر از طرح ها است که با ظرفیت ۳۰ میلیون متر مکعب با هدف تغذیه دشت های کریان و تلنگ و رفع بخشی از خشکسالی های منطقه پیش بینی شده است.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
میناب ، بیشترین فرونشست زمین را دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین