پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
رئیس کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ شهرستان سیستان و بلوچستان امسال درگیر تنش های بی آبی است.
شعار سال: رئیس کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ شهرستان سیستان و بلوچستان امسال درگیر تنش های بی آبی است.

محمد علی حمیدیان ظهر امروز در نشست کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در فصل بارش سال جاری مجموع نزولات آسمانی حداکثر 25 میلی لیتر بوده است که نسبت به الگوی درازمدت استان 72 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیش از 16 شهرستان استان در تابستان سال جاری با تنش های آبی روبرو هستند.

وی با تبیین مسائل مرتبط با تبیین مسائل مرتبط با تامین آب شرب مناطق روستایی گفت: آب شرب بیش از 1700 روستای سیستان و بلوچستان امسال با تانکر و روش سقایی تامین می‌شود.

حمیدیان خاطرنشان کرد: معضلات مربوط به آب شرب روستایی حداقل 330 هزار نفر از جمعیت روستایی را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه آبرسانی سیستان و بلوچستان فرسوده است افزود: الگوی توزیع جمعیت در استان به شکلی است که هزینه های انتقال آب را افزایش داده و در مقایسه با سایر استان‌ها این امر منابع و اعتبارات بیشتری را مطالبه می کند.

رئیس کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس برآوردها برای اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان به طور متوسط 60 تا 70 میلیارد تومان در بازه زمانی 5ساله اعتبارات مالی نیاز است.

حمیدیان با اشاره بر ضرورت تحقق ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب گفت: برخورد با متخلفان و بهره‌برداران غیرمجاز منابع آبی و سلب انتفاع اشتراکات غیرمجاز یک ضرورت است که در این راستا در حوزه آب و فاضلاب شهری بیش از 5 هزار انشعاب تبدیل یا جمع آوری شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به جرائم آبی استان در محاکم قضایی روند مدیریت و صیانت منابع آب در سیستان و بلوچستان ارتقا می‌یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397، کدخبر: 1740928 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
چرا واقعا این استان به نسبت سایر استان ها باید این همه محرومیت داشته باشن؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
در سیستان و بلوچستان مردم باید به سمت تصفیه اب های خانگی نیز یش بروند تا دولت یک اب شیرین کن عظیمبرای این استان فراهم کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین