پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۲ هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به فرزندان خانوارهای تحت حمایت مساعدت می‌کنند تا آنها از آینده‌ای روشن بهره‌مند شوند.
شعار سال: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۲ هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به فرزندان خانوارهای تحت حمایت مساعدت می‌کنند تا آنها از آینده‌ای روشن بهره‌مند شوند.
حسین دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی روند رسیدگی به خانوارهای تحت حمایت در اردبیل اظهار داشت: 26 هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند و با اینکه افزایش مستمری مددجویان از سال گذشته سبب شده است تا پاسخگوی بخش مهمی از نیازهای آنها باشیم، اما با این وجود همچنان از خیران خواستاریم تا برای رفع سایر مشکلات خانوار تحت حمایت یاریگر کمیته امداد باشند.

وی بیان کرد: هر خانوار تحت حمایت به طور میانگین، سالانه حدود چهار میلیون تومان از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کند و ماهیانه به طور متوسط برای تأمین هزینه‌های معیشتی، درمانی، بهداشتی، تحصیلی، عمرانی و فرهنگی خانوار تحت حمایت حدود 340 هزار تومان پرداخت می‌شود که با توجه به مشکلات متعدد مددجویان، لازم است نیکوکاران همچون سنوات گذشته دستگیر این قشر آسیب‌پذیر باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه با ارائه خدمات فرهنگی، معیشتی، درمانی، مسکن، تحصیلی و جهیزیه به مددجویان تلاش داریم به توانمندی آنها کمک کنیم، افزود: مشارکت خیران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد مسیر توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت را هموارتر می‌کند.

دشتی تصریح کرد: 14 هزار و 419 خانوار به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند و بیشترین خانوار تحت حمایت به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت کمیته امداد هستند که نبود بیمه تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی در بین چنین خانواری است.

وی گفت: یک هزار و 681 خانوار به دلیل طلاق، 462 خانوار به علت زندانی بودن سرپرست، 110 خانوار به دلیل متارکه و 94 خانوار بدسرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که با ارائه مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی، برای تحکیم بنیان خانوار تحت حمایت تلاش می‌شود تا آنها از بروز آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای دستگیری از فقرا و نیازمندان است، افزود: با یاری خیران و نیکوکاران گام‌های بلندی در ماه مبارک رمضان امسال برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه برداشته شده است.

دشتی اظهار کرد: خیران از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان تا کنون چهار هزار و 500 سبد غذایی را بین خانوار تحت حمایت توزیع کرده‌اند و هفت هزار کیسه «همیان مولا» نیز با هدف تأمین نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت در ماه مبارک رمضان بین مردم نیکوکار استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح، خیران با توجه به توان مالی خود اقلامی مانند برنج، روغن و حبوبات را در کیسه «همیان مولا» قرار داده و برای توزیع در بین خانوار تحت حمایت به کمیته امداد تحویل می‌دهند، گفت: موظف هستیم پس از اهدای کیسه‌های همیان مولا، در سریع‌ترین زمان ممکن اقلام غذایی را بین مددجویان توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: توزیع غذای گرم در مناطق محروم استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزنشین با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که علاوه بر توزیع غذای گرم و توزیع سبدهای غذایی، درصدد هستیم تمهیدات گسترده‌ای برای رفع گرفتاری‌های اساسی آنها به کار گیریم.

دشتی با بیان اینکه اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: 12 هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین یاریگر فرزندان خانوار تحت حمایت هستند تا آنها از آینده‌ای روشن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: جذب حامی در قالب طرح محسنین از ویژگی‌های بیشتری نسبت به سایر طرح‌های حمایتی برخوردار است و با جذب حامیان در قالب طرح محسنین، تلاش‌ داریم خدمات بیشتری را به فرزندان خانوار تحت حمایت که سرپرست خانوار بر اثر بیماری و ازکارافتادگی قادر به انجام کار نیست، ارائه دهیم تا آنها نیز نگران آینده خود نبوده و با آرامش خاطر ادامه تحصیل دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397، کدخبر: 1740795 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
واقعا اگر این حامی ها نبودن دولت هیچ کاری ازش بر نمیومد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
خدا خیرشون بده
اجر واقعی رو این خیرین عزیز می برند
خدا توفیق عطا کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین