پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
قرعه‌کشی هجدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پنج‌شنبه‌شب برگزار شد و ۱۶تیم حاضر در این رقابت‌ها از چیدمان مسابقات‌شان آگاه شدند. این برنامه البته مثل همیشه با تاخیر طولانی و اعصاب‌خردکن و البته سخنرانی‌های زایدی همراه بود که نمونه‌اش را در فوتبال اروپا نمی‌بینیم.

شعار سالقرعه‌کشی هجدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پنج‌شنبه‌شب برگزار شد و ۱۶تیم حاضر در این رقابت‌ها از چیدمان مسابقات‌شان آگاه شدند. این برنامه البته مثل همیشه با تاخیر طولانی و اعصاب‌خردکن و البته سخنرانی‌های زایدی همراه بود که نمونه‌اش را در فوتبال اروپا نمی‌بینیم. مسلما هواداران تیم‌ها در زمان انجام قرعه‌کشی منتظر نیستند که حرف‌های تکراری رئیس سازمان لیگ را گوش بدهند. شاید اگر مهدی تاج در تهران بود، او هم پشت تریبون می‌رفت و دقایقی حرف می‌زد؛ اما به هر حال همه جای دنیا وقتی قرار است قرعه‌کشی انجام شود، از همان اول سراغ گوی و گلدان‌ها می‌روند؛ چه اینکه مسوولان همیشه برای حرف زدن تریبون دارند و جای این مطالب، آنجا نیست. کاش اما تنها اشکال مراسم قرعه‌کشی مزبور همین بود. در شاهکاری تاریخی و بی‌نظیر، قرعه‌کشی لیگ در حالی انجام شد که نتایح قطعی‌اش روشن نبود و هر خبرگزاری و سایتی یک برنامه متفاوت منتشر می‌کرد! دلیل این مساله هم ناتوانی مجریان قرعه‌کشی در توجیه مخاطبان بود؛ طوری که جای میزبان‌ها و میهمان‌ها تغییر کرد و دو ساعت بعد از نیمه‌شب سایت سازمان لیگ برنامه اصلاح‌شده را روی خروجی سایتش گذاشت. به‌عنوان مثال در ابتدا این‌طور تصور می‌شد که بازی افتتاحیه لیگ هجدهم در تهران بین پرسپولیس و پدیده خواهد بود؛ اما برنامه اصلاح‌شده نشان داد این بازی در مشهد برگزار می‌شود.

نکات جالب برنامه

- پرسپولیس در دو فصل قبلی، رقابت‌های لیگ را با مسابقه‌ای در تهران آغاز کرده بود. آنها در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم به ترتیب سایپا و فولاد را در پایتخت بردند، هرچند بازی با سایپا در ورزشگاه تختی برگزار شد و برای آنها حکم مسابقه بیرون از خانه را داشت. امسال اما پرسپولیس در هفته نخست در ورزشگاهی به میدان می‌رود که پارسال قهرمانی‌اش را آنجا قطعی کرد. سرخپوشان در لیگ هفدهم با گل وحید امیری به پدیده در مشهد قهرمانی‌شان را جشن گرفتند.

- پرسپولیس پارسال خوش‌اقبال بود که در فصل گرما به جنوب کشور سفر نکرد؛ اما امسال تعدد تیم‌های خوزستانی و بوشهری باعث شده سرخپوشان دو بار در فصل تابستان ناچار به بازی در گرمای طاقت‌فرسا شوند. قرمزها از هفته دوم باید چهار بازی متوالی با تیم‌های جنوب کشور انجام بدهند. در این هفته‌ها فولاد، استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان مقابل پرسپولیس قرار خواهند گرفت که از این بین در دور رفت بازی با استقلال خوزستان و نفت آبادان در گرمای تابستان۹۷ خواهد بود.

- برنامه لیگ هفدهم برای استقلال و وینفرد شفر با شروع سختی همراه شده است. این تیم در هفته‌های دوم و سوم باید با ذوب‌آهن و تراکتورسازی مصاف بدهد. آنها البته هفته اول باید رودرروی پیکان بایستند که معمولا برای بردن این تیم با مشکلی مواجه نیستند. برنامه استقلال یک بار دیگر هم از هفته هشتم اوج می‌گیرد؛ جایی که این تیم طی سه هفته متوالی به ترتیب باید به مصاف پرسپولیس، سایپا و سپاهان برود. پرسپولیس اما این تونل وحشت را بین هفته‌های دهم تا سیزدهم تجربه می‌کند؛ جایی که این تیم به ترتیب مقابل سایپا، ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

- چند سال پیش سازمان لیگ اعتراف کرد در گذشته برنامه بازی پرسپولیس و استقلال قبل از قرعه‌کشی در جدول طراحی می‌شده و برای سال‌های طولانی ترتیبی داده می‌شد که این دو تیم در هفته‌های میانی نیم‌فصل به مصاف هم بروند. پس از این اعتراف دردناک اما اعلام شد قرعه‌کشی دیگر حالت عادی دارد و تقابل سرخابی‌ها حتی در یکی، دو هفته نخست هم ممکن است. با این وجود همچنان به شکل عجیبی شاهد نبردهای میانه‌فصلی این دو تیم هستیم؛ به‌طوری که دربی تهران پارسال در هفته دهم برگزار شد و امسال هفته هشتم موعد تقابل قرمز و آبی است. مطابق اعلام سازمان لیگ، بازی رفت دو تیم در تاریخ پنجم یا ششم مهرماه برگزار خواهد شد. با تاریخ مزبور، این بازی ۱۰روز پس از تقابل پرسپولیس و استقلال با الدحیل و السد در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌شود. به این ترتیب اگر سرخابی‌ها در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به هم خورده بودند، ظرف ۱۰روز دو بار باید به مصاف هم می‌رفتند که این فرصت از دست رفت. همچنین با توجه به برگزاری سوپرجام بین پرسپولیس و استقلال در تاریخ ۲۹تیر و چند روز پیش از شروع لیگ هجدهم، اگر این دو تیم در هفته اول لیگ به هم می‌خوردند نیز می‌توانستیم ظرف یک هفته شاهد دو دربی باشیم. با برنامه فعلی پرسپولیس پیش از دربی به مصاف سپیدرود رشت می‌رود و استقلال هم قبل از تقابل با رقیب دیرینه باید با دیگر تیم شمالی یعنی نساجی قائم‌شهر مصاف بدهد.

- نساجی قائم‌شهر در اولین میزبانی تاریخش در لیگ برتر باید به مصاف ذوب‌آهن برود. آنها در اولین میهمانی لیگ برتری‌شان هم در ورزشگاه یادگار تبریز با تراکتورسازی مواجه خواهند شد. پرسپولیس فصل را در هفته سی‌ام با بازی در زمین پارس جنوبی جم به پایان می‌برد و استقلال هم در هفته پایانی در ورزشگاه آزادی رودرروی سپیدرود رشت قرار خواهد گرفت. همچنین تقابل استقلال با پیکان در هفته نخست از آن جهت جالب است که مرتضی آقاخان از جمع شاگردان جلالی به استقلال پیوسته و مهدی شیری هم با وجود عقد قرارداد با پرسپولیس، به خاطر محرومیت این تیم از یارگیری، در نیم‌فصل نخست باید به‌طور قرضی برای پیکان به میدان برود.

در حسرت دربی‌های فشرده


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 12خرداد 97، کدمطلب:۳۳۹۵۷۳۲، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین