پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۲۱۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
مفاخریان گفت: «در خیابان شمشیری به مدت یک هفته طرح سه شنبه تا سه شنبه را اجرا کرده‌ایم که در آن 280 موضوع مختلف که عقب ماندگی‌های اجرایی در کار بود شناسایی کرده‌ایم؛ باید کارهای عمرانی، زیباسازی، خدماتی و ... در رابطه با آن‌ها انجام شود.»
شعارسال:مفاخریان گفت: «در خیابان شمشیری به مدت یک هفته طرح سه شنبه تا سه شنبه را اجرا کرده‌ایم که در آن 280 موضوع مختلف که عقب ماندگی‌های اجرایی در کار بود شناسایی کرده‌ایم؛  منطقه 9 شهر تهران به علت قرار داشتن برج آزادی به نوعی ورودی شهر از زمان‌های قدیم تلقی می‌شود.

به علت قرار داشتن بسیاری از مراکز مهم شهری از جمله پایانه اتوبوسرانی، فرودگاه و پادگان جی و ... این منطقه به یکی از پر رفت‌وآمدترین مناطق تهران تبدیل شده است.

در همین منطقه شلوغ ؛بسیاری از مشکلات هم در حال زاد و ولد هستند. مشکلاتی که شهرداری آن‌ها را به نوعی باید نابود کند .

حال که این منطقه به گفته مسوولان ؛ نوعی ورودی شهر محسوب می‌شود، باید از چهره‌ای زیبا و شاداب برخوردار باشد چرا که اگر جز این باشد شاید کل شهر در نگاه مسافران نازیبا به نظر برسد.

سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که برای نگهداشت منطقه 9، فضای سبز و آسفالت آن تاکنون چه اقدامات موثری انجام شده، گفت: «منطقه9، منطقه‌ای در غرب و حوزه ورودی شهر تهران واقع شده است و به علت مجاورت با پایانه غرب اتوبوسرانی و فرودگاه بین المللی مهرآباد مرکز کریدور سفر در غرب تهران محسوب می‌شود. همه اتوبوس‌های شهرک‌های اقماری تهران از جمله کرج و اسلامشهر و شهرک‌های غربی در ورودی میدان آزادی تهران مسافرگیری و تخلیه بارشان صورت می‌گیرد؛ براساس مطالعاتی که انجام شده در طول شبانه روز پذیرا حدود 5 میلیون مسافر در محدوده غرب تهران هستیم. جاذبه گردشگری و جاذبه سفر در منطقه 9 موجب شده که منطقه نیازمند توجه ویژه‌ای باشد که در همین خصوص در حوزه نگهداشت شهر با رویکرد فعالانه وارد شده‌ایم و بر مبنای فعالیت‌های از پیش تعیین شده در حوزه نگهداری محورهای مختلف منطقه سعی شده تا توسعه فضاهای نگهداری اجرایی شود.»

وی در ادامه افزود: «فعالیت‌هایی حوزه نگهداشت شامل یک‌سری فعالیت‌های از جمله رُفت و روب، نگهداری فضای سبز و ... است. نگهداری از فضای سبز در حدی است که چهره شهر را در وضعیت کنونی خودش می‌بینیم؛ هرس، آبیاری، نگهداری و ... انجام این فعالیت‌ها از نگاه شهروندان یک نوع کارهای جاری تلقی می‌شود و هر شهرداری باید وضعیت منطقه خودش را در حالت مقبول و مطلوبی برای شهروندان قرار دهد. باید همه عوامل در حوزه‌های اجرایی و پیمانکاری منطقه فعالیت کنند تا وضعیت شهر قابل رفت و آمد و قابل استفاده شهروندان باشد تا چهره شهر به چهره‌ای نازیبا تبدیل نشود.»

مفاخریان با بیان این مطلب که همیشه شهروندان با حوزه نگهداشت عمومی شهر روبرو هستند و در این حوزه چندین تیم کارهای عمومی و روتین منطقه را انجام می‌دهند، اظهار کرد: «شهر یک موجود زنده است که دائم در حال تغییر و تحول و تولید مشکلات جدید تولید است. موضوعات عمرانی، اجتماعی، خدماتی، محیط زیستی، ترافیکی و ... را به صورت ویژه در حوزه نگهداشت شهر به درحال پیگیری و حل هستیم. در حوزه نگهداشت محورهای مهم منطقه از جمله میدان آزادی، شمشیری، خیابان صادق، امامزاده عبدالله و ... را شناسایی کرده‌ایم.»

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ی مورد نظر شهرداری منطقه 9 در سال 97، نگهداری ویژه معابر مهم منطقه است که این فعالیت در دو محور عملیاتی شده، بیان کرد: «در خیابان شمشیری به مدت یک هفته طرح سه شنبه تا سه شنبه را اجرا کرده‌ایم که در آن 280 موضوع مختلف که عقب ماندگی‌های اجرایی در کار بود شناسایی کرده‌ایم؛ باید کارهای عمرانی، زیباسازی، خدماتی و ... در رابطه با آن‌ها انجام شود. این 280 موضوع را شهرداری منطقه 9 تهران استخراج کرده و زمانی‌که همکاران وارد محله و حوزه عملیاتی شدند حدود 100 موضوع دیگر را هم علاوه بر 280 موضوع، شهروندان به شهرداری منتقل کردند. در پایان طرح 380 موضوع اجرایی و عملیاتی شد تا مشکل نگهداشت این محور که عقب ماندگی تاریخی را در این محور بوجود آورده بود برطرف شود و همچنین در عین حال یک نوع رضایت‌مندی برای شهروندان ایجاد شود تا از زیستن در آن فضای شهری احساس آرامش بیشتری داشته باشند؛ گرچه شهر زنده است و دائم در حل ایجاد مشکل های جدید. اگر شهرداری این مشکلات را حل کرده به این معنی نیست که به صفر رسیده‌اند بلکه شهر دائم در حل خلق مشکلات دیگر و جدیدتر است که این طبیعت زندگی شهری است.»

شهردار منطقه 9 در مورد خیابان بیست و یک متری جی اظهار کرد: «در خیابان 21 متری جی هم این اقدام اجرایی شد و روز چهارشنبه آخرین روز اجرا طرح در این محور بود و مجدد از هفته آینده وارد محور جدید دیگری خواهیم شد. فعالیت ما در این محور به حضور فیزیکی پیمانکاران شهرداری و مجموعه نیروهای کارگری منوط می‌شود تا شهروندان آن را ببینند و لمس کنند و از طرفی دیگر هم با مشارکت مردمی روبرو باشیم. در خیابان بیست و یک متری جی دو تجربه خیابانی و مشارکتی مردمی را طی کرده‌ایم. واگذاری درختان این خیابان به کسبه و شناسنامه دار شدن این درختان از جمله اقدامات شهرداری در این محله بود. قراردادی بین شهرداری این منطقه و کسبه محله منعقد و در این توافقنامه نگهداری هر درخت به یک کسبه واگذار شد اما همچنان نگهداری از فضای سبز برعهده شهرداری است و تنها مسئولیت اجتماعی این کار را به مردم واگذار کرده‌ایم. واگذاری کار به دست مردم این حسن را در پی دارد که نسبت به شهر خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.»

مفاخریان در مورد اقدامات انجام شده در خیابان شمشیری گفت: «در حوزه خیابان شمشیری هم شاهد مشارکت مردمی بوده‌ایم که جوانان محل بدون هیچ خوراک اطلاعاتی و درخواست این موضوع از طرف شهرداری، کمپینی تشکیل داده و مشکلات محله خودشان را به شهرداری منعکس کردند؛ همچنین خودشان برای نگهداری این محله تلاش می‌کنند. شورایاری‌ها هم این عمل را انجام داده‌اند و با خرید شاخه گل و تقدیم به کسبه از آن‌ها درخواست کرده‌اند که سد معبر صنفی نداشته باشند و منظم‌تر شوند. اجرا این اقدامات می‌تواند زمینه‌های فرهنگی ایجاد کند که شاهد مشارکت مردم و هم فرهنگ سازی اجتماعی در سطح جامعه باشیم؛ با مشارکت مردم در شهر، شهروندان شهر را از آن خود می‌دانند و خودشان شهر را زیست پذیرتر می‌کنند؛ همین امر موجب می‌شود که به شهر و محله خودشان احساس تعلق بیشتری داشته باشند.»

شهردار منطقه 9 تهران در پاسخ به این سوال که این منطقه به علت وجود پایانه اتوبوسرانی و فرودگاه از جمله شلوغ‌ترین و پر ترافیک‌ترین مناطق محسوب می‌شود، برای کاهش ترافیک چه اقداماتی انجام شده که حل نمی‌شود، بیان کرد: «مسئله ترافیکی منطقه نیاز به همکاری همه دستگاه‌های مسئول از جمله پلیس راهور، کلانتری محل، مجموعه شهرداری ونهادهای مسوول دیگر در حوزه شهرداری دارد. شاید این اتفاق رخ نمی‌دهد و هماهنگی هم نمی‌شود و همین علتی برای حل نشدن این موضوع است. هرکس به مثابه فعالیت‌ها و اثرگذاری خود در شهر، متولی و مسئولیت مدنی نسبت به انجام حل ترافیکی شهر دارد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 12خرداد 97، کد خبر: 713345 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
فعلا شهرداری تهران هنوز ثبات اجرایی خودش رو پیدا نکرده متاسفانه
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
خوب شورای شهر هیچ نظارتی که نمیتونه بکنه
نظارت فقط بر شهرداری قبله
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین