پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از مرمت قلعه کنجانچم در شهرستان مهران خبر داد .
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از مرمت قلعه کنجانچم در شهرستان مهران خبر داد .

«عبدالمالک شنبه‌زاده» اظهار کرد:  قلعه کنجانچم واقع در مسیر عتبات عالیات شهرستان مهران با اعتبارابلاغی ملی به مبلغ 800 میلیون ریال مرمت می شود.

وی گفت : برخی از سرفصل های مرمتی که به تأیید شورای فنی این اداره کل رسیده و بر روی این بنای تاریخی انجام خواهد گرفت شامل خاک‌برداری، پی‌کنی، گودبرداری و کانال‌کنی در زمین‌های نرم، تا عمق 2 متر و ریختن خاک‌های کنده شده به‌کنار محل‌های مربوط است.

شنبه‌زاده تصریح کرد : از دیگر عملیات مرمت قلعه می توان به ریختن خاک‌ها یا مصالح سنگی موجود در کنار پی‌ها، گودها و کانال‌ها، به‌درون پی‌ها، گودها و کانال‌ها در قشرهای حداکثر 15 سانتی‌متر در هر عمق و پخش و تسطیح لازم ، خاک‌برداری یا گودبرداری در زمین‌های نرم با هر وسیله مکانیکی، حمل مواد حاصل از خاک‌برداری تا فاصله 20 متر از مرکز ثقل برداشت و توده کردن آن ، تسطیح و رگلاژ سطوح خاکریزی و خاکبرداری پی‌ها، گودها و کانال‌ها که با ماشین انجام شده باشد ، بند کشی توپر نمای آجری با ملات ماسه سیمان ، بند کشی نمای بلوک سیمانی با ملات ماسه سیمان ، فرش کف با موزاییک ایرانی اشاره کرد .

 مدیرکل میراث فرهنگی ایلام ادامه داد : قلعه کنجانچم در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام- مهران در مسیر راه کربلا قرار دارد.

این قلعه در سال ۱۳۲۶ هجری قمری بنا به دستور غلامرضاخان ابوقداره؛ آخرین والی ایلام و به عنوان قلعه زمستانی والی ساخته شده و دارای اتاق‌های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه است.این اثر در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۷۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397، کدخبر: 97031306419 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین