پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
رئیس اداره امور عشایر گچساران از وضعیت بد جامعه عشایری در این شهرستان اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: جامعه عشایری این شهرستان و سایر مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار فاجعه بزرگی هستند.
شعار سال: رئیس اداره امور عشایر گچساران از وضعیت بد جامعه عشایری در این شهرستان اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: جامعه عشایری این شهرستان و سایر مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار فاجعه بزرگی هستند.

قربان کرمی گفت:‌ جامعه عشایری گرمسیری هم اکنون شرایط سختی را می گذرانند و اگر روند خشکسالی و نبود آب ادامه پیداکند بدون شک این جامعه بایستی در انتظار فاجعه بزرگی باشند.

وی جمعیت عشایری شهرستان گچساران را بیش از 10 هزار نفر در قالب هزار و 869 خانوار عنوان و اظهارداشت: این خانوارها در 87 منطقه عشایری ساکن هستند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران افزود: مناطق ییلاقی عشایر این شهرستان، استان های فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد است که 80 درصد از عشایر شهرستان به این استان ها کوچ کرده اند.

*  20 درصد عشایر گچساران کوچ نکردند

کرمی از کوچ نکردن 20 درصد عشایر گچساران در فصل کوچ امسال خبرداد و تصریح کرد: متاسفانه بدلایل خشکسالی، بالابودن نرخ اجاره زمین و تهیه علوفه ، 20 درصد جمعیت عشایری گچساران نتوانستند به سایر استان های دیگر کوچ کنند.

وی با برشمردن برخی از مشکلات کنونی جامعه عشایری گچساران، کمبود آب را مهمترین معضل عشایری این شهرستان عنوان و تصریح کرد:‌ بسیاری از رودخانه ها، چشمه ها و قنات های عشایری شهرستان خشک شده اند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: 23 هزار دام عشایر این شهرستان با استفاده از تانکر آبرسانی می شود.

کرمی از آبرسانی هر 20 یکبار به عشایر گچساران خبرداد و اظهارداشت: 522 منبع ذخیره بهداشتی و بتونی سرپوشیده با گنجایش 22 مترمکعب آب به فاصله هر 20 روز یکبار آبرسانی می شود.

*  پرداخت 20 هزار تومان برای کلرزنی منابع آب عشایر

وی افزود: کلرزنی و میکروب زدایی این منابع با پرداخت 20 هزار تومان بطور مستمر و مرتب انجام می گیرد.

رئیس اداره امور عشایر گچساران، منبع های ذخیره آب برای عشایر این شهرستان را در مناطقی چون باباکلان، دشت لیشتر ، باشت و امامزاده جعفر(ع) برشمرد و ادامه داد: برای منابع مشترک پنج خانواری هفته ای یکبار آبرسانی صورت می گیرد.

شهرستان گچساران از شهرستان های ششگانه گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با یاسوج مرکز این استان حدود 130 کیلومتر فاصله دارد.

این شهرستان تامین کننده و صادرکننده یک چهارم نفت و گاز کشور بوده و دمای هوا در برخی اوقات تابستان به 60 درجه هم می رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397، کدخبر: 629878 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
من که میگم اگر میخوایم مملکت یکم رنگ خوشی رو ببینی باید از همین فضاهای روستایی و عشایری شروع کنیم...مخصوصاااا اشتغال
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین