پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر ساختمان و شهرسازی ازبکستان، استاندار بخارا و مدیران حوزه گردشگری این کشور تصریح کرد: اگر در سطح دولت‌ها تسهیلاتی برای حوزه حمل‌ونقل و گردشگری ایجاد شود، دو ملت در اسرع وقت ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر برقرار خواهند کرد و این به نفع منافع و اقتصاد دو کشور خواهد بود.

شعار سال: عباس آخوندی در دیدار با وزیر ساختمان و شهرسازی ازبکستان،استاندار بخارا، مدیران حوزه گردشگری وسرمایه‌گذاری استاندر محل ساختمان استانداری بخارا دیدار کرد.

این عضو کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: معاون اول نخست‌وزیر ازبکستان در سفر به تهران اظهار تمایل زیادی به تسهیل روابط حمل‌ونقل بین ایران و ازبکستان داشت و بر همین اساس بلافاصله برای سفر به ازبکستان برنامه‌‌ریزی‌ها انجام شد.

وی افزود: در این سفر راه‌های توسعه ارتباطات هوایی، ریلی و زمینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. البته در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی ارتباطات بسیار خوبی بین ایران و ازبکستان وجود دارد و برای حمل محصولات این کشور به جنوب ایران تخفیف‌های بسیار خوبی حتی تا ۴۰ درصد برای محصولاتی مانند پنبه نیز در نظر گرفته‌شده است.

آخوندی از اعمال تخفیف قابل‌توجهی برای حمل ریلی محمولات نفتی خریداری‌شده از جانب ازبکستان خبر داد و گفت: امیدوارم خط آهن ازبکستان از ترمز به مزار شریف و هرات هرچه سریع‌تر برقرار و مسیر دیگری برای ارتباط ریلی با ازبکستان ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: راه‌آهن ایران از سمت خواف وارد افغانستان شده و به‌زودی به هرات متصل می‌شود در مقابل ریل ازبکستان نیز تا مزار شریف پیشروی داشته و فقط اتصال مزار شریف تا هرات باقیمانده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به همکاری ازبکستان، بانک توسعه آسیایی و افغانستان برنامه‌ریزی خوبی انجام داده‌اند و ایران از بابت بسیار خوشنود است و امیدواریم به‌زودی برنامه‌ها عملیاتی شود.

آخوندی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای طی سفر به ازبکستان نیز بیان داشت: امیدواریم شرایط حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور آسان‌تر از گذشته شود و این آمادگی در ایران وجود دارد که امکانات لجستیکی در بنادر عباس، امام خمینی ﴿ره و چابهار همچنین نقاط سرزمینی داخل ایران به متقاضیان ازبکستانی داده شود.

وزیر راه و شهرسازی ایران مذاکرات دو کشور در زمینه حمل‌ونقل هوایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم پروازهای مستقیم بین ایران و تاشکند هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی با بیان اینکه «چه در زمینه‌ حمل‌ونقل و چه حوزه‌های گردشگری امکان ارتباطت بسیار گسترده‌ای بین ایران و ازبکستان وجود دارد» یادآور شد: سالانه حدود ۱۰ میلیون گردشگر ایرانی به ترتیب اکثریت به کشورهای ترکیه، گرجستان، ‌روسیه و سایر کشورهای جهان از طریق هوایی و زمینی سفر می‌کنند؛ اما این در حالی است که مردم ایران شناخت بیشتری از شهر‌های بخارا، سمرقند، تاشکند، ترمز نسبت به شهر‌های ترکیه دارند.

آخوندی تصریح کرد: اگر در سطح دولت‌ها تسهیلاتی برای حوزه حمل‌ونقل و گردشگری ایجاد شود، دو ملت در اسرع وقت ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر برقرار خواهند کرد و این به نفع منافع و اقتصاد دو کشور خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه علمی خبری، تحلیلی مازندشورا، تاریخ 12 خرداد 97، کد مطلب: 50715: www.mazandshora.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین