پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
اطلاعات، شریان حیاتی صنعت گردشگری است و ITCs‌ها (اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی، سخت‌افزار، نرم‌افزار و نرم‌افزارهای کاربردی که توسط سیستم اطلاعاتی استفاده می‌شود)، تبدیل به اطلاعات، ارتباطات و استحکام عملکرد گردشگری می‌شوند. ITC‌ها در بازار جهانی تقاضا و عرضه گردشگری در حال رشد هستند.

شعار سال: اطلاعات، شریان حیاتی صنعت گردشگری است و ITCs‌ها (اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی، سخت‌افزار، نرم‌افزار و نرم‌افزارهای کاربردی که توسط سیستم اطلاعاتی استفاده می‌شود)، تبدیل به اطلاعات، ارتباطات و استحکام عملکرد گردشگری می‌شوند. ITC‌ها در بازار جهانی تقاضا و عرضه گردشگری در حال رشد هستند. آنها ابزار موثری برای شناسایی و خرید محصولات مناسب برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌روند و همچنین توسعه، مدیریت و توزیع مجدد در مقیاس جهانی برای ارائه‌دهندگان خدمات را بر عهده دارند. به این ترتیبITC‌ها مبدل به یک شریک مهم و ضروری شده‌اند که به‌طور فزاینده‌ای رابط بین مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان هستند و همچنین توانایی صنعت گردشگری را برای توسعه، مدیریت و فروش محصولات مناسب در سطح جهانی تعیین می‌کنند.

از سوی دیگر فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزاری برای مهندسی مجدد و صنعتی شدن گردشگری است. با این حال، قابلیت اطمینان و عملکرد ابزاری و همچنین هزینه‌های آن باید بهبود یابد، تا استفاده از آن پیشرفت کند. این امر باعث توسعه تمام لینک‌های مستقیم و ایجاد همکاری نزدیک بین تمام ذی‌نفعان در صنعت گردشگری خواهد شد، زیرا طیف وسیعی از مزایای جدید را برای مصرف‌کننده و همچنین برای تامین‌کنندگان پیشگام، عرضه می‌کند. انتظار می‌رود این تحولات به عنوان مهم‌ترین پیامدهای مدیریت گردشگری و بازاریابی شرکت‌های گردشگری باشد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی باید با مدیریت و بازاریابی نوآورانه و بازاریابی سازمان‌های گردشگری مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد تا بتوانند کل پتانسیل خود را نشان دهند. مزایای مصرفی شامل اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، خدمات و مقصد می‌شود. این فناوری به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد در برنامه‌ریزی سفر خود و در ساخت برنامه سفرشان، مشارکت بیشتری داشته باشند. در نتیجه، بازارهای گردشگری می‌توانند با کمک سازمان‌های گردشگری به مشتریان خود تجربیات متداول یا تجارب متفاوت و تخصصی ارائه دهند و به سرعت رشد کنند.

اطلاعات بیشتر و رقابت به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا هزینه‌های کمتری برای خرید و فروش محصولات گردشگری بپردازند. همچنین چانه‌زنی آنلاین به تامین‌کنندگان اجازه می‌دهد تا ظرفیت‌های بالقوه خود را به فروش برسانند و عملکرد خود را برای فروش خدمات به حداکثر برسانند. خدمات و اطلاعات برای رضایت مصرف‌کننده بسیار مهم است. اگرچه گردشگران آینده‌نگر هنوز نگران ارائه جزئیات کارت اعتباری خود در اینترنت هستند، اما تکنیک‌های پیشرفته که توسط شرکت‌های پیشگام کارت اعتباری رمزگذاری شده‌اند، به تدریج اینترنت را ایمن‌تر می‌کنند و اعتماد مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهند. لازم است تاکید شود که امنیت مبادله در اینترنت نیز یک مساله ادراکی است. در اغلب موارد، مشتریان به پیشخدمت‌ها یا فروشندگان فروشگاه اعتماد می‌کنند و کارت اعتباری خود را همراه با رمز برای پرداخت صورت حساب به آنها می‌دهند یا اطلاعات کارت اعتباری خود را از طریق تلفن یا فکس برای خرید محصولات یا خدمات با افراد غریبه در میان می‌گذارند. با این حال، اغلب افراد با ارائه اطلاعات کارت اعتباری، معامله الکترونیکی خود را که به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود و بسیار امن رمزگذاری شده، انجام می‌دهند. گزارش شده است که واسطه‌های الکترونیکی، مانند Expedia و Travelocity، با وجود فروش چندین میلیون بلیت در اینترنت، هیچ‌گونه مشکل امنیتی را تا به حال تجربه نکرده‌اند.

روشن است که سطح شفافیت بیشتر به مشتریان اجازه می‌دهد تا بهترین محصول موجود را برای هر مناسبت جست‌وجو کنند. گرچه زبان غالب در اینترنت و گردشگری بین‌المللی، انگلیسی است، اما ابزارهای جدید ترجمه خودکار یا سایت‌های منطقه‌ای با زبان محلی برای کمک به افراد غیر انگلیسی زبان به وجود آمده است. سیستم‌های رمزگذاری و شرکت‌های کارت اعتباری، امنیت معاملات آنلاین را بهبود می‌بخشند که باعث می‌شود خطر فریب وکلاهبرداری آنلاین به‌تدریج کاهش پیدا کند. همان‌طور که مصرف‌کنندگان شروع به خرید کالا در اینترنت می‌کنند و می‌دانند که هیچ خطر عمده‌ای وجود ندارد، نگرانی‌های امنیتی آنها به سرعت کاهش می‌یابد. به‌طور گسترده‌ای گزارش شده است که مصرف‌کنندگان برنده اصلی تحولات تکنولوژیک خواهند بود، زیرا آنها انتخاب‌های بیشتر، تعاملات بالاتر و محصولات شخصی‌تری را انتخاب خواهند کرد. همچنین مصرف‌کنندگان قدرتی را که امروزه دارند، پیش از این هرگز نداشته‌اند و هرگز نمی‌توانستند تاثیری را که در قرن بیست و یکم روی محصولات گردشگری دارند، پیش از این داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 13 خرداد 97، کدمطلب:۳۳۹۶۲۷۵، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
ایران در این حوزه گردشگری دیجیتالی به نظر من اون طور که باید خوب عمل نکرده ؛ امیدواریم در آینده این امر بهبود پیدا کنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین