پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
رئیس دفتر رئیس جمهوری، شامگاه یکشنبه هنگام ورود به باکو ، گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بدنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه هستند.
شعارسال: محمود واعظی، هنگام ورود به فرودگاه حیدر علی اف باکو ، هدف از سفر به جمهوری آذربایجان را رایزنی و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه ای و روابط بین دو کشور عنوان کرد.

وی افزود: در منطقه ای زندگی می کنیم که دارای شرایط خاص است، اخیرا دو انتخابات بسیار مهم در عراق و لبنان برگزار شد، در کشورهای دیگر منطقه برخی ناآرامی ها و بی ثباتی ها وجود دارد که نیازمند این است که دو کشوری که بدنیال صلح و ثبات در منطقه هستند در این زمینه رایزنی تبادل نظر داشته باشند.

واعظی با اشاره به مناسبات نزدیک، ایران و جمهوری آذربایجان ، اظهار داشت : در پنج سال گذشته روسای جمهوری دو کشور 12 بار با یکدیگر دیدار داشتند و حدود 100 دیدار نیز بین مقامات بلند پایه تهران و باکو در این مدت انجام شده و موافقتنامه های مختلفی در جریان این ملاقات ها به امضا رسیده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه ،افزود: با توجه به تفاهم ها و توافق های حاصل شده بین دو رئیس جمهوری نیاز است اجرای این اسناد و پروژه هایی که در دست اجرا است بررسی و موانع و مشکلات احتمالی در قالب چنین سفرهایی پیگیری شود .

واعظی خاطر نشان کرد که این سفر فرصت خوبی است که رئیس جمهوری آذربایجان را در جریان سیاست های ایران در رابطه با منطقه قرار بدهیم و همچنین مواضع کشورمان را در رابطه با برجام تشریح کنیم و در خصوص مذاکراتی که دارد انحام می گیرد ، گزارشی ارایه کنیم .

واعظی ،برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در تهران ، در سه ماه گذشته ، یادآور شد و گفت: این سفر فرصت خوبی است تا روابط ایران و آذربایجان ، یک گام به پیش برود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ،در این سفر دو روزه با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.

واعظی در فرودگاه باکو مورد استقبال جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان قرار گرفت .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 14خرداد 1397، کد خبر: 613179 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
اینا دیدن دیگه هیچ کشوری تحویلشون نمی گیره رفتن دم این کشور های حاشیه ای رو ببینن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین