پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۵۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸
استاد حوزه علمیه با برشمردن موارد حیای خوب و عقلانی و حیای بد گفت: یکی از مواردی که نباید حیا کرد، فریاد علیه اختلاس و فساد اقتصادی است و مبلغان نباید در این زمینه سکوت کنند.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در ادامه تفسیر سوره احزاب به آیه ۵۳ اشاره کرد و گفت: در گفتن و بیان حق نباید حیا به خرج بدهیم.

وی با اشاره به برخی فسادهای اقتصادی در کشور بیان کرد: چرا برخی به جان بیت‌المال افتاده‌اند و شاهد اختلاس هستیم که نباید در برابر آن سکوت کرد و مبلغان هم وقتی خطا می‌بینند، باید بگویند؛ البته ملاحظه ارکان نظام را باید داشته باشند، ولی فریاد علیه اختلاس و دزدی و ... جای حیا کردن نیست، زیرا بیان حق، حیا ندارد.

رفیعی افزود: البته دفاع از حق هزینه دارد؛ حضرت زهرا(س) هم هزینه داد و نگفت که این جا جای حیا هست، میثم تمار این کار را کرد و هزینه آن را پرداخت.

رفیعی با اشاره به اهمیت خمس بیان کرد: باید خمس و حساب سال داشته باشیم، ولو اینکه مبلغ اندکی مثلا هزار تومان خمس تعلق بگیرد، زیرا خمس جزو واجبات دینی است و ما از خودمان درنیاورده‌ایم؛ به چه دلیلی ما باید توجیه کنیم؛ اگر قرآن و سیره معصوم و روایت ائمه را قبول داریم، خمس جزو همه این موارد هست لذا برخی بازی بر سر آن در نیاورند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در روایت بیان شده که در سه جا خجالت نکش و حیا نکن؛ اول اکرام مهمان که در سیره ابراهیم(ع) و امام علی(ع) نمونه‌های فراوانی دارد؛ دوم برخاستن برای معلم و پدر و مادر و سوم، طلب حق همچنین در پرسیدن نیاز به حیا نیست.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه حیا از کسب و درآمد حلال، یکی از مشکلات جامعه ما است اظهار کرد: چرا جوانان ما انتظار کار اداری دارند، مگر این کشور نیاز به مرده‌شور و برخی کارهای خدماتی ندارد؛ امروز دولت ظرفیت جذب نیرو ولو تحصیل کرده ندارد.

وی افزود: امام کاظم(ع) بیل می‌زد و عرق می‌ریخت و همه انبیاء چوپانی کرده‌اند؛ امام علی از منزل بیرون آمد و چیزی برای خوردن نداشتند برای یک بانویی کارگری کرد و مزد دریافت کرد.

رفیعی با بیان اینکه کار و شغل حیا ندارد، عنوان کرد: شهید رجایی وقتی رییس جهمور شد با کمال شجاعت فرمود من در خیابان‌های تهران دوره گرد بودم و اولین پست ایشان بعد از انقلاب نگهبانی در زندان هویدا بود و بعد هم که رییس جمهور شد، هیچ تغییری نکرد؛ مردم نگاهشان به رجایی به عنوان مومن بود و امروز هم نگاه مردم به مسؤولان باید معنویت بیاورد وگرنه خانه و ماشین دارای جاذبه برای مردم نیست.

استاد حوزه با بیان اینکه امروز متاسفانه از ارزش‌های ۴۰ سال پیش دور شده‌ایم، گفت: مردم شهید رجایی و بهشتی را می‌خواستند چون در زندگی سادگی داشتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1397 ، کدخبر: 97031406791 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
بیشترین جایی که در حال حاضر مردم علما رو نیاز دارند حجاب نیست بلکه وضعیت اقتصادیست
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
مبلغان دینی حرف بزنن میگین از یهه حذب دارن دفاع میکنن اعتراض کنن میگین منافقن اخرش نفهمیدن باید چیکار کنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین