پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۵۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: فرآیند صدور ویزای حج تمتع در اواخر خرداد آغاز می شود.
شعارسال: حمید محمدی افزود: بعد از دریافت مدارک زائران، اطلاعات گذرنامه حجاج در سامانه وزارت حج عربستان ثبت می شود و بعد از تایید توسط عربستان، ویزای حجاج در بخش روادید سازمان حج و زیارت چاپ و در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: مقدمات حضور 85 هزار و 200 نفر از حجاج کشورمان در قالب 583 کاروان در حج امسال فراهم شده است.

محمدی با اشاره به تعداد دارندگان فیش حج تمتع گفت: حدود یک میلیون و 350 هزار نفر در نوبت انتظار حج تمتع هستند که به ترتیب در سال های آتی اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تعداد ایستگاههای پروازی حج امسال نیز اظهار کرد: امسال زائران کشورمان از 20 ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی می شوند؛ استان تهران نیز به عنوان یکی از ایستگاههای پروازی بزرگ کشور، مبدا و مقصد زائران هشت استان خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: هماهنگی ویژه ای بین سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه های کشور انجام گرفته است و حتی برای ایام حج تمتع تلاش هایی صورت گرفته تا در فرودگاه بین المللی حضرت امام (ره) ترمینال مخصوص حجاج آماده شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که حجاج باید بدانند شرایط اسکان در مدینه است، گفت: زائران باید بدانند که از چهار سال پیش طرح توسعه مسجد النبی در شهر مدینه و منطقه مرکزی آن آغاز شد و به همین دلیل بخشی از هتل های مناطق شرق، جنوب، غرب و شمال این شهر تا حدودی تخریب شد.

محمدی افزود: طی این سالها هیچ جایگزینی برای هتل های تخریب شده ایجاد نشده است. این وضعیت موجب کاهش ظرفیت اسکان در شهر مدینه شد و به طور حتم امسال نیز این کمبود و محدودیت ظرفیت اسکان در این شهر وجود دارد.

وی محدودیت اسکان در شهر مدینه را مربوط به همه کشورها دانست و گفت: با وجود تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت، زائران کشورمان فقط می توانند، حدود 6 روز در مدینه اقامت داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397 ، کدخبر: 82934019 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
امیدواریم این روند آسان تر از گذشته شده باشد و مشکل جدی ای برای دریافت آن وجود نداشته باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
روند این کار خیلی برای زائر ها آسان شده است خداروشکر
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین