پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
یک فروند جنگنده آموزشی F7 پایگاه هشتم شکاری اصفهان بدلیل نقص فنی در منطقه جرقویه، سقوط کرد. خلبانان جنگنده، قبل از سقوط اقدام به اجکت نموده و سالم می باشند. لازم به توضیح است که در سال 1395 نیز، سقوطی دیگر از همین نوع هواپیما ، در روستای کجان نائین رخ داده بود.

شعار سال: یک فروند هواپیمای جنگنده آموزشی F7 ارتش جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز در منطقه کویری شهرستان اصفهان (منطقه جرقویه علیا) سقوط کرد.گفته می شود قبل از سقوط هواپیما ، دو نفر سرنشین آن خود را از هواپیما خارج نموده اند و تلاش برای پیدا کردن این دو خلبان در کویر ادامه دارد. بنابر اعلام منابع خبری، لاشه هواپیما در۲۰ کیلومتری منطقه جرقویه علیا پیدا شده است.هم اکنون منطقه توسط نیروی انتظامی و ارتش به عنوان منطقه ورود ممنوع اعلام شده است.

***سرنشینان هواپیمای ارتش پیدا شدند

حسین بهزادفر بخشدار جرقویه علیا بیان داشت که نوع هواپیمای ساقط شده در منطقه ، جنگنده آموزشی بوده و حوالی ساعت 12:30 در محدوده مزرعه رضائیه سقوط کرده است . خلبانان آن ، از جنگنده خارج شدند. خلبانان در حال حاضر سالم هستند و به اصفهان منتقل شده اند. لاشه هواپیما ، حدود ساعت 14 امروز(شنبه 12 خرداد 1397)، پیدا شده است.

نمونه جنگنده آموزشی F7 ،آماده برای عملیات

F7 بر روی باند پرواز

نمایی دور از محل سقوط هواپیمای جنگنده آموزشی F7 ارتش در جرقویه اصفهان

نمایی دیگر از جنگنده آموزشی F7 ساقط شده

تصاویری واضح از جنگنده ساقط شده در اصفهان

*** آشنایی با جنگنده F7:

جنگنده "F-7” ساخت چین ، یک هواپیمای مهندسی معکوس شده از جنگنده های کلاس "میگ” است. سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) درباره این جنگنده عنوان می دارد که "F-7” نسخه کپی شده جنگنده "میگ 21” بوده و دارای قابلیت های ویژه ای است.از جنگنده "F-7” دست کم 2450 فروند ساخته شده و جنگنده مذکور دارای طول قریب به 15 متر و عرض بیش از 8 متر، است.این جنگنده با وزن 9 هزار و 100 کیلوگرم می تواند انواع سلاح ها را حمل کند و دارای موتور توربوجت "لیانگ دبلیو پی” است. و یکی پدیا فارسی و سایت جنگاوران، بیان می دارند که ایران دارای 21 فروند از این نوع جنگنده می باشد.

*** نزدیک ترین سابقه سقوط در کشور:

لازم بذکر است که قبل از این در تاریخ 8 اردیبهشت سال95 نیز یک فروند هواپیمای جنگنده شکاری اف هفت با دو سرنشین، ساعت 9:15 دقیقه صبح از پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای پرواز آموزشی برخاسته بود ، ساعت 9:58 دقیقه دچار حادثه شد و در حوالی شهرستان نائین سقوط کرد(40 کیلومتری نائین در حوالی روستای کِجان و بیابان های منطقه زورکی در برخورد با کوه ).

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایرلاین پرس ، تاریخ انتشار 12 خرداد 97، کدمطلب76051 ، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین