پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۶۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
فرماندار بناب گفت: هیچ کنترلی به نحوه برداشت از چاه های غیرمجاز بناب صورت نمی گیرد.

شعار سال: امین رفیعی در جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کشاورزی شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: علیرغم اینکه بر نحوه برداشت آب از چاه های مجاز کنترل و نظارت صورت می گیرد اما هیچ کنترل و نظارتی بر نحوه برداشت آب از چاه های غیرمجاز در این شهرستان صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از چاه های غیرمجاز در منطقه از جمله دلایل بروز بحران دریاچه ارومیه است؛ تأکید کرد: دولت در کنار تشکل های مردم نهاد در بحث فرهنگ سازی و تغییر الگوی کشت اقدامات لازم و مؤثری را انجام داده است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب و کشاورزی بناب سپس با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی میزان بارش در سطح شهرستان اذعان کرد: از ابتدای فصل بارس ها ۲۹۵ میلی متر باران در سطح شهرستان باریده است که این میزان نسبت به مدت مشابه ۱۶۴ میلی متر بود که ۸۰ درصد بارش ها بیشتر بوده است.

رفیعی تصریح کرد: علیرغم اینکه از ابتدای سال جاری بارش ها خوب و مثبت است ولی به دلیل کاهش بارندگی های گذشته این مقدار بارش موجب روان شدن آب در حوزه دریاچه ارومیه نشده است.

وی همچنین از کاهش ۳۵ درصدی حقابه کشاورزی شهرستان از محل سد علویان خبرداد و گفت: سال گذشته ۵۳ میلیون مترمکعب آب برای حوزه کشاورزی شهرستان از این سد در نظر گرفته شده بود که این میزان امسال به ۳۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب مدیریت جدی آب در تمام حوزه ها را مهم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: بخاطر بحران کمبود آب در کل کشور می بایست فرهنگ استفاده از آب در مصارف خانگی، صنعت و کشاورزی نهادینه شود.

رفیعی عدم گسترش چمن کاری و کاهش ۳۰ درصدی آبیاری فضای سبز توسط شهرداری و دهیاری ها را از جمله مصوبات این کارگروه اعلام و اظهار کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری نباید فضای سبز را گسترش و توسعه داده و نسبت به کاشت گونه هایی که نیاز به مصرف آب کمی دارند، اقدام کند.

وی از مسئولان جهاد کشاورزی خواست ضمن ممانعت از کشت پاییزه در خصوص نحوه استفاده از آب کشاورزی مدیریت کنند.

فرماندار بناب در ادامه از سازماندهی چاه های غیرمجاز روستای قره چپق بناب بصورت پایلوت خبرداد و گفت: در جلسات مشترکی که برای ساماندهی چاه های غیرمجاز شهرستان تشکیل شده اند، مقرر شد ساماندهی چاه های غیرمجاز این روستا بصورت داوطلبانه توسط خود ساکنان روستا انجام شود.

این گزارش می افزاید، مدیر جهادکشاورزی بناب نیز در این جلسه از آمادگی شهرستان برای خرید تضمینی گندم خبرداد و گفت: گندم کشاورزان منطقه توسط ۴ مرکز خرید آرد اطهر، آرد زهره، آرد خوشه و شرکت تعاونشهدای گمنام روستای روشت کوچک خریداری خواهد شد.

حسینعلی فتحی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است؛ تصریح کرد: بر اساس اعلام دولت هر کیلوگرم گندم یک هزار و ۳۰۰ تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی افزود: برداشت و خرید تضمینی گندم از اراضی خرداد ماه آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود امسال میزان برداشت و خرید محصول گندم نسبت به سال قبل افزایش یابد.

به گفته مدیرجهاد کشاورزی بناب، خرید گندم از کشاورزان توسط سایت صورت گرفته و آن هایی که در سایت ثبت نام کرده اند، گندم آن ها خریداری خواهد شد و آن هایی که ثبت نام نکرده اند، احتمالاً با مشکل روبرو شوند.

این گزارش حاکی است، رئیس امور آب منطقه ای بناب نیز در این نشست با اشاره به وضعیت میزان بارندگی در شهرستان بناب گفت: آبخوان دشت بناب و مراغه نسبت به سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

بیوک عباسپور افزود: تراز این آبخوان ۱۹۲ سانتی متر کاهش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 14 خرداد 97، کد مطلب: 4313737، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
کلا ما از تاریخ طولانی که من یادم میاد در زمینه نظارت ضعف جدی داشتیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
ایین عدم مدیریت از کجا ریشه میگیره
چرا یک عده خاص میخواهند مردم رو نسبت به نظام با سو مدیریت هاشون بد بینت کنن
؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین