پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
رئیس شبکه هپاتیت کشور از رفع کمبود آمپول «ایمونوگلوبولین» خبر داد.

شعار سال: سید موید علویان، رئیس شبکه هپاتیت کشور از رفع کمبود داروی «ایمونوگلوبولین» خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل کمبود این دارو رفع شده است و اکنون این دارو در مراکز هلال احمر و داروخانه‌های شهرهای بزرگ وجود دارد.

وی در خصوص تاثیرات این دارو گفت: ایمونوگلوبولین برای افرادی که به هپاتیت B مبتلا شده‌اند یا نوزادانی که از مادر مبتلا متولد می‌شود، کاربرد دارد و موجب پیشگیری ثانویه از این بیماری می‌شود.

علویان با توجه به ضرورت وجود این دارو در داروخانه‌ها، بیان کرد: تزریق این داروی حیاتی برای نوزادانی که از مادر مبتلا به هپاتیت B متولد می‌شوند و افرادی که در معرض خطر ابتلا قرار دارند، مانند تیم‌های پزشکی بسیار ضروری است به گونه‌ای که اگر این افراد آمپول ایمونوگلوبولین دریافت کنند دیگر به هپاتیت مبتلا نمی‌شوند و یا درصد بروز آن به صورت چشم‌گیر کاهش می‌یابد.

رئیس شبکه هپاتیت کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه در برهه‌ای از زمان کشور دچار کمبود این داروی حیاتی شده بود که خوشبختانه با تذکر‌ها وارده و توجه رسانه این مشکل برطرف شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فانا، تاریخ انتشار 14 خرداد 97، کد مطلب: 14027، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین