پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گسترش امواج انقلاب امام دلیل اصلی ترس دشمنان اسلام بوده و ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان در بند قدرت‌های شیطانی، به این باور رسیده‌اند که می‌توانند همچون ملت ایران رهایی یابند.
شعارسال:معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گسترش امواج انقلاب امام دلیل اصلی ترس دشمنان اسلام بوده و ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان در بند قدرت‌های شیطانی، به این باور رسیده‌اند که می‌توانند همچون ملت ایران رهایی یابند.

سردار یدالله جوانی در بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در مصلای شهرکرد با اشاره به تقارن سالروز وفات رهبرکبیر انقلاب اسلامی و شهادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) با حضرت امیرالمومنین(ع) سنخیت داشته و واجد ویژگی های مشترک بوده‌اند که هر دو از مکتب اسلام سرچشمه می‌گیرند.

وی افزود: امام با قیام، نهضت و انقلاب خود در مسیر و جایگاه ولایتی مستقر شدند، که ولایت ایشان از جنس ولایت امیرالمومنین است.

جوانی خاطرنشان کرد: ولایتی که حضرت امام از آن برخوردار بوده‌اند، در سلسله مراتب ولایت الهی رسول‌الله و ولایت امیرالمومنین(ع) است، لذا شباهت‌های بسیاری بین امام راحل و اهل بیت، به خصوص حضرت علی(ع) را ایجاد کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیان کرد: بدون تردید راه نجات ملت ایران، تمسک به مکتب اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است.

جوانی تصریح کرد: همانگونه که امام علی(ع) یکپارچه، خود را وقف اسلام کرد، اما راحل نیز در راه خدا و در راه اسلام قیام کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) مظهر شجاعت، مردم‌داری، ظلم‌ستیزی، اقتدار، مظلوم پناهی بوده و امام راحل نیز از تمام این ویژگی‌ها برخوردار بوده‌اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام عظیم الشان احیاگر اسلام ناب و واقعی است، گفت: پس از ۱۴۰۰سال، اسلامی که به فرموده رسول خدا موجب رسیدن به قله‌های عزت و افتخار است، به حاشیه رفته بود و گرد و غبارها موجب فراموشی آن شده بود که به دست حضرت امام خمینی(ره) احیا شد.

جوانی خاطرنشان کرد: اگه امروز ملت ایران ملتی با هویت و سرافراز بوده، مدیون امام راحل است و باید بدانیم رسیدن به قله های عزت و افتخار میسر نیست مگر اینکه راهی که امام عظیم الشان پیش روی ما قرار داده‌اند، تداوم یابد.

وی مهم ترین هدف راهبردی مراسم‌ها در ۱۴خرداد به مناسبت سالروز رحلت بنیانگزار انقلاب اسلامی را، بازخوانی افکار، اندیشه و آرمان های امام دانست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به چهلمین سال انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی توانسته طی این ۴۰ سال تلاش های قدرت‌های شیطانی به منظور پایان رساندن این انقلاب را با عنایات الهی، مجاهدات و مقاومت های مردم بی‌نتیجه کند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام راحل، طی سه دهه گذشته دو دغدغه بسیار مهم را دنبال کرده‌اند، که تلاش برای حفظ روح تفکر و اندیشه انقلابی‌گری که جوهر اندیشه حضرت امام بوده، یکی از دغدغه‌های ایشان است و باید در نظر داشت که انقلابی‌گری یکی از وجوهات متشابه میان امام راحل و حضرت علی(ع) است.

جوانی در ادامه گفت: حرکت انقلابی باید مبتنی بر فطرت الهی و عقلانیت دینی باشد و امروزه تنها راه نجات بشریت از مستکبران، تفکر و اندیشه انقلابی‌گری است که همواره مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید داشته‌اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ شخصیت امام به لحاظ اندیشه‌ای و حفظ مکتب امام راحل را از دیگر دغدغه های مقام معظم رهبری دانست.

وی خاطرنشان کرد: قابل تصور بوده است که دشمنان پس از فوت امام راحل به دنبال تحریف شخصیت و مکتب ایشان باشند، لذا شناختن شخصیت و اندیشه حضرت امام به نسل جوان الزامی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شاخصه‌ها و اصول مکتب امام عظیم الشان، افزود: نگه‌داشتن یاد امام به معنی زندگی کردن با اندیشه‌های امام و حرکت در مسیری است که ایشان پیش روی ما قرار داده‌اند و این مسیر همان مسیری است که رسول اکرم اسلام و امیرالمومنین (ع) ترسیم کرده و در این راه به شهادت رسیدند.

جوانی با اشاره به اینکه مهمترین پیوند میان ملت با امام راحل پیوند فکری است، تصریح کرد: لازم است ملت ایران پیوند خود را با امام حفظ کرده و همین مهم موجب پایداری و ایستادگی در برابر دشمنان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه به ملت، دین، اسلام، کشور و حتی دشمنان اسلام به گونه‌ای باشد که نگاه امام بوده است و قطعا حرکت در راه امام موجب سعادت خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین شاخص حضرت امام به گفته بیانات رهبر معظم انقلاب را اثبات اسلام ناب عنوان کرد و افزود: بدیهی است که راه نجات اسلام و مسلمان تمسک به اسلام ناب است که ریشه در فقه سنتی و جواهری ما دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاراه به شاخص دوم حضرت امام راحل که اعتماد به وعده و نصرت الهی بوده، گفت: کسانی که خود را طرفدار مکتب امام می‌دانند لازم است در پیشبرد امور و اداره کشور و در مبارزه با دشمن، اعتماد کامل به نصرت الهی داشته باشند.

وی ایستادگی در مقابل دشمنان و زورگویان را از دیگر شاخص های امام عظیم الشان دانست و گفت: کنار آمدن با آمریکا به منظور رفع مشکلات، پنداری نادرست و غلط است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان، اعتماد به مردم، تمرکز به استقلال کشور، اعتماد به وحدت، انسجام و همدلی را از دیگر شاخص های انقلاب امام راحل عنوان کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار 15 خرداد97، کد خبر: 3970315067، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
ای کاش از خود مردم بپرسیم که دقیقا چه کاری را دوست دارند انجام بدهند و بعد بیایم به جای آن ها حرف بزنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
از اولشم باید همین اتفاق میفتاد ولی برای ملت ایران تجربه شده خوب شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین