پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
اگر به هر دلیلی یک فرد توان روزه‌داری نداشته باشد مانند بیماری یا مسافر بودن حق ندارد در انظار عمومی و معابر به عمل روزه‌خواری بپردازد و باید خوردن و آشامیدن پنهانی انجام شود.

شعارسال:اگر به هر دلیلی یک فرد توان روزه‌داری نداشته باشد مانند بیماری یا مسافر بودن حق ندارد در انظار عمومی و معابر به عمل روزه‌خواری بپردازد و باید خوردن و آشامیدن پنهانی انجام شود.

 روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد و عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می شود، در بعد اجتماعی به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است.

زیرا کسی که به صورت آشکار روزه می‌خورد، هنوز به حقوق شهروندی و احترام به حقوق دیگران در سطح جامعه واقف نیست و این حقوق را زیر پا می‌گذارد.

چنین فردی علاوه بر بی حرمتی به احکام و قوانین اسلامی، به صورت علنی و‌ آشکار بیان می‌کند که رعایت حقوق دیگران چندان برایش اهمیتی ندارد.

برای تعدادی از رستوران‌های سطح شهرها مجوز صادر شده تا برای مسافران و افراد معذور ناهار سرو شود که هیچکس با این موضوع مشکلی ندارد.

اما؛ احترام به روزه داران از سوی همین رستوران‌ها نیز به طور قطع جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و نحوه سرویس‌دهی آنها نباید به گونه‌ای باشد که بر خلاف موازین شرعی و انسانی باشد.

«در ماه مبارک رمضان میزبان شماییم، در ظهر و شب!»

جمله فوق، بنر تبلیغات یک رستوران در شهر خرم‌آباد است، پذیرایی و سرو غذا در ظهرهای ماه رمضان!

این تنها مورد از مصادیق روزه‌خواری و یا تبلیغ آن در سطح شهر نبود بلکه اعتراضات مردمی ای نیز مبنی بر این عمل از جمله روزه خواری افراد در معابر عمومی، دود کباب در ظهرهای ماه مبارک رمضان از برخی منازل و امثالهم برای تحریریه لرستان خبر ارسال شده است.

بین یک عمل حرام و تظاهر به عمل حرام تفاوت وجود دارد؛ زمانی که یک فردی بر اثر بیماری توان گرفتن روزه را نداشته باشد عمل حرامی انجام نداده است اما اگر همین فرد در معبر و در انظار عمومی اقدام به خوردن و آشامیدن کند، عمل او تظاهر به روزه‌خواری است و این تظاهر به معنای آن است که عملی با قصد آشکار کردن صورت بگیرد.

اگر به هر دلیلی یک فرد توان روزه‌داری نداشته باشد مانند بیماری یا مسافر بودن حق ندارد در انظار عمومی و معابر به عمل روزه‌خواری بپردازد و باید خوردن و آشامیدن پنهانی انجام شود.

به طور قطع و بر اساس گزارشات میدانی ما، بسیاری از مردم استان این ماه عزیز را قدر دانسته و در مهمانی خدا شرکت کرده و روزه دارند اما عده ای معدود که به بنا به هر دلیلی از این ضیافت الهی بازمانده اند باید حرمت احکام الهی و نیز همشهریان خود را نگه دارند.

همچنین مراجع ذیربط نیز باید برخورد لازم با این گونه موارد را داشته باشند تا چنین قبح شکنی هایی در کشور اسلامی و استان صد درصد شیعه لرستان رخ ندهد.

براساس قانون مجازات اسلامی، هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت لرستان، تاریخ انتشار 15خرداد97، کد خبر: 79086 ، www.lorestankhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین