پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۹۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
با وجود باز بودن هر پنج محور اصلی شمال-تهران، مسافران شمال تلاش کنند با توزیع مناسب سفر، از ایجاد ترافیک جلوگیری کرده و زمان خود را در ترافیک تلف نکنند، پیشنهاد می‌شود مسافران برای سفر برگشت، امروز یا روز شنبه ۱۹ خرداد را هم انتخاب کنند.
شعارسال: هر سال و در روز پایانی تعطیلات‌ کوتاه‌مدت نظیر تعطیلات اخیر، ترافیک جاده‌ها به دلیل کوتاهی زمان سفر و تقاضای بالا افزایش می‌یابد.

حال مسافرانی که شمال کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اند با مشکل بزرگ ترافیک‌های سنگین برگشت و اتلاف وقت‌های طولانی در ترافیک مواجه می‌شوند به طوری که مشاهده شده است در برخی شرایط مسافران مسیر 4 ساعته را به دلیل ترافیک طولانی 18 ‌ساعته طی کرده‌اند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که کشور ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، کشوری چهارفصل و دارای اماکن طبیعی بکر زیاد و نقاط گردشگری بسیار فراوان است که هر ساله امکان پذیرش میلیون‌ها گردشگر را دارند و ایران غیر از شمال نقاط گردشگری دیگری را هم دارد.

با این حال برخی مردم و خصوصاً پایتخت‌نشینان تمایل بیشتری برای سفر به شمال کشور خصوصاً در تعطیلات اینچنینی دارند؛ همین امر موجب بروز ترافیک سنگین در همه محورهای منتهی به شمال می‌شود‌.

شاید یکی از دلایل آنکه پایتخت‌نشینان‌ شمال کشور را برای سفرهای گردشگری کوتاه مدت و در برخی موارد بلندمدت خو‌د انتخاب می‌کنند کوتاهی مسیر تهران تا شمال باشد اما ذکر این نکته ضروری است که همه مردم با همین تفکر به سمت شمال کشور حرکت می‌کنند و در نتیجه در ترافیک‌های سنگین و طولانی‌مدت ساعت‌ها معطل می‌شوند در حالی که اگر به عنوان مثال استان‌‌های غربی، ‌‌شمال غرب و حتی جنوب کشور را برای سفر انتخاب می‌کردند با وجود مسافت طولانی، به دلیل نبود ترافیک، سفر‌‌ی آرامش‌بخش را تجربه می‌کردند.

به هر حال روز آینده آخرین روز از تعطیلات اخیر است و پیش‌بینی می‌شود اغلب مسافران شمال فردا را زمان برگشت سفر خود از شمال به تهران و سایر شهرستان‌ها انتخاب کرده‌اند.

در سفرهای کوتاه‌، ترافیک محور‌‌ها افزایش می‌یابد در واقع حجم تقاضای سفر بسیار رشد می‌کند بنابراین از مسافران‌ درخواست می‌کنیم سفر خود را به درستی توزیع کنند ضمن آنکه مسافران دقت کنند عبور از جاده ‌نیز جزئی از سفر آنها باشد و فقط به رسیدن به مقصد به هر قیمت فکر نکنند تا بتوانند با آرامش و صبر بیشتری سفر کنند.

از سوی دیگر دقت شود مسافران استراحت بین مسیر را مد نظر قرار دهند‌؛ بسیاری از سوانح رانندگی در 30 کیلومتر منتهی به شهرها رخ می‌دهد زیرا راننده در پایان سفر دچار خستگی مفرط شده است و با احتساب آنکه چیزی به پایان سفر‌ نمانده است، تلاش می‌کند با همان حال (نظیر خواب‌آلودگی) به سفر خود تا رسیدن به مقصد ادامه دهد که ممکن است به بروز مشکل و حادثه منجر شود.

پیشنهاد می‌شود در راستای کاهش ترافیک‌های طولانی مدت در مسیر برگشت، مسافران شمال امروز و روز شنبه پیش‌ِرو را نیز برای سفرهای برگشت انتخاب کنند، توزیع مناسب سفر موجب کاهش تراکم خودروها و ممانعت از ایجاد ترافیک می‌شود ضمن آنکه با این انتخاب هوشمندانه، مسافران خود را از سردرگمی‌های ممتد و ازدحام‌های جان‌کاه در ترافیک‌های برگشت، می‌رهانند.

مسافران همچنین می‌توانند جهت دریافت آخرین وضعیت ترافیک جاده‌ها‌ می‌توانند‌‌ برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها به پایگاه اینترنتی ‌www.141.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 141 و 02188926667 تماس بگیرند.

مسافران برای دریافت خلاصه آخرین وضعیت راه‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک ‌کنند همچنین می‌توانند ‌برای دریافت آخرین اخبار مرکز مدیریت راه های کشور به کانال اطلاع رسانی در پیام رسان سروش sapp.ir/141.ir مراجعه کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:7 1خرداد 1397 ، کدخبر:  13970317000218،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
برای چه این همه آدم فقط دوست دارند پایشان را در شمال بگذارند ؛ این همه جا برای رفتن وجود دارد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
خیلی از این ها دوست دارند که در ترافیک باشند ؛ برای من واقعا جای تعجب دارد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
این ها نمیدانیم چه علاقه ای دارند که هر تعطیلاتی که در کشور پیش میاید بریزند در جاده های شمال
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین