پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
هاشمی، در مورد ترکیب نیروهای اعزام شونده به جنوب لبنان گفت: ما هیچ نوع محدودیتی قائل نیستیم و از آن‌جا که دشمن اصلی اسرائیل است و داوطلب بسیار زیاد است...
شعارسال: 36 سال قبل، روز یکشنبه، 16 خرداد 1361 شمسی، یعنی 13 روز پس از آزادی شهر «خرمشهر» از رژیم «صدام حسین»، ارتش رژیم صهیونیستی، از مرزهای کشور «لبنان» گذشت و جنگ پنجم مسلمانان و «دولت یهود» آغاز شد. این حرکت بلافاصله با واکنش مقامات عالی ایران مواجه شد و به فاصله چند ساعت، رییس جمهورِ وقت، پیامی به رییس جمهور وقتِ «سوریه»، مرحوم «حافظ اسد» ارسال نمود. متن این پیام، در جراید مورخه 17 خرداد ماه منتشر شد. متن خبرِ درج شده در مطبوعات به این شرح است:

دیشب از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین آقای «سیدعلی خامنه‌ای» پیام مهمی برای رئیس جمهور کشور برادر سوریه مخابره شد.

متن پیام رئیس جمهوری کشورمان باین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب حافظ اسد، رئیس جمهور کشور برادر سوریه

خبر دردناک حمله گسترده اشغالگر قدس به جنوب لبنان دریافت شد. این حرکت گستاخانه صهیونیست‌ها بدون تردید خبر از توطئه جدید علیه موجودیت و حیثیت مسلمین جهان می‌دهد کلیه قرائن حاکی از آن است که اشغالگر ارض مقدس در پی جامه عمل پوشانیدن به نقشه خود برای اشغال جنوب لبنان است تا شایداز این طریق، همراه با دیگر وابستگان آمریکا در منطقه، فشار خود را بر کشورهای مترقی خاورمیانه افزایش دهند و حیات ننگین خویش را تداوم بخشند. در مقابل چنین حمله‌ای، یافتن پاسخ دو سئوال مهم در شرایط ویژه کنونی ضروری است. نخست آن‌که چه عواملی این جسارت را به صهیونیست‌ها، برای اشغال بخش دیگری از میهن اسلامی داده است؟ و سپس آن‌که  چگونه باید با این اقدام مقابله کرد ؟

فرمان اشغال ناحیه وسیعی از خاک لبنان عزیز و فشار فزاینده بر شهر «صیدا» و پیش از آن بمباران مردم مسلمان و بی دفاع جنوب لبنان و پایگاه‌های «سازمان های آزادی‌بخش فلسطین» بدون شک از مجمع مرموز سران امپریالیسم در «فرانسه» صادر شده است . قدرت های جهانی پیوسته در اندیشه تجاوز به سرزمین های اسلامی بوده و هستند و آن‌چه امروز در لبنان می‌گذرد ، ونیز بمباران دیروز مردم بی پناه شهر «ایلام» که بیش از 50 کشته وصدها زخمی به جای گذاشت و به خاک و خون کشیده شدن خرمشهر و آبادان، نمونه‌هایی از اجرای این نیت شوم می‌باشد . آن‌چه قوای استعماری و دست‌نشاندگان‌شان را در پرخاش به حریم آزادی‌خواهان و ملل محروم جهان بی‌پروا می‌کند ، بدون شک سکوت‌ طولانی کشورهای اسلامی در برابر تجاوزاتی از نوع  آن چه رژیم اشغالگر قدس بر ملت محروم لبنان و رژیم خودفروخته و امپریالیستی، صهیونیستی بغداد، بر ملت مسلمان و انقلابی ایران تحمیل کرده است می‌باشد. اکنون سال‌ها است که اسرائیل بخش عظیمی از خاک کشورهای اسلامی را تحت اشغال خود دارد و سال‌ها است که آمریکا  واروپا از این جنایت پشتیبانی می‌کند و سال‌ها است که مرتجعین و وابستگان امپریالیزم بلوک غرب از طرق گوناگون به این حمایت تشویق می‌نمایند . این اولین بارنیست که ملت‌های خاورمیانه می پرسند چرا امکانات جهان اسلام برای پایان دادن به صحنه‌های فجیعی که هر روز با مثله شدن مردم فلسطین و به خاک و خون غلطیدن جنوب لبنان به وجود می‌آید، به کار گرفته نمی‌شود اما این بار این سئوال جدی‌تر از هر زمان دیگر مطرح است و یاران پنهان صهیونیست بهتر است که این حقیقت را بفهمند و از عزم راسخی که پشتیبان این جدیت است ، پروا کند. امروز وقت آن است که امکانات انسانی ، تسلیحاتی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی جهان اسلام علیه تجاوزات مکرری که نسبت به حریم مستضعفان صورت می‌گیرد، بسیج شوند.

جمهوری اسلامی ایران با وجود درگیری در جنگی که با همان مقاصد بر او تحمیل شده است ، اعلام می‌کند که در حد توان قوای خویش را وقف دفع حمله رژیم اشغالگر قدس به جنوب لبنان خواهد کرد. ما از هم اکنون به عنوان اولین گام بخشی از نیروهای پیاده و زرهی خود را برای این منظور مهیا کرده‌ایم، تا در اولین فرصت عازم جبهه‌های نبرد با خصم صهیونیستی شوند. امیدوارم که این اقدام مرضی خداوند متعال واقع گردد.

برادرشما سیدعلی خامنه‌ای

رئیس جمهوری اسلامی ایران.

ماجرا به همین جا ختم نشد و روز 17 خرداد ماه، «شورای عالی دفاع» تشکیل جلسه داد اما اخبار این جلسه، با یک روزط تاخیر، در 19 خرداد ماه منتشر شد زیرا روز 18 خرداد ماه، به مناسبت «نیمه شعبان» کشور تعطیل رسمی بود و مطبوعات منتشر نمی شدند. متن کامل خبر مربوط به جلسه‌ی «شورای عالی دفاع» به این شرح است:

«شورای عالی دفاع» پریشب به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خامنه‌ای، رئیس جمهوری و با شرکت آقایان هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع، میرحسین موسوی نخست وزیر، سید احمد خمینی، تیمسار ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناخدا افضلی فرمانده نیروی دریایی ، احمد عزیزی قائم‌مقام وزیر امورخارجه، شمخانی قائم‌مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خرازی رییس «ستاد تبلیغات جنگ» تشکیل جلسه داد.

آقای هاشمی رفسنجانی پس از پایان این جلسه که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید در مورد تصمیم «شورای عالی دفاع» در زمینه تجاوز اخیر رژیم اشغالگر قدس به جنوب لبنان و اشغال بخشی از سرزمین‌های این کشور اظهار داشت: «در این جلسه شورای عالی دفاع محور اصلی مذاکرات را جنک تحمیلی عراق علیه ایران تشکیل داد و بیشتر برنامه‌ها و حرکت‌های آینده ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همان‌طور که ما از قبل منتظر بودیم که با فرماندهی آمریکا حرکات تازه‌ای در منطقه صورت بگیرد، و با سخنانی که وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت و پیرو آن کابینه اسرائیل اعلام نمود که در چهارچوب سیاست آمریکا در منطقه عمل خواهد کرد، و نیز با حرکت اخیر مصر، سعودی، عمان و اردن، ما انتظار این عمل از سوی اشغالگران قدس را داشتیم. همه این‌ها مربوط به پیروزی رزمندگان اسلام در خرمشهر  می‌شود و در این رابطه تصمیماتی اتخاذ شد که درمورت ضرورت، ما هر گونه اقدامی را در حمایت از کشورهای اسلا‍می به خصوص جنوب‌لبنان و حمایت از سوریه در صورتی که وارد جنگ با اسرائیل شود به عمل خواهیم آورد. هیات نظامی سیاسی ایران جهت هماهنگ کردن نیروهای جمهوری اسلامی ایران با نیروهائی که در جنگ فعالیت دارند عازم سوریه شده است.

نماینده امام در «شورای عالی دفاع» در مورد ترکیب نیروهای اعزام شونده به جنوب لبنان گفت: ما هیچ نوع محدودیتی قائل نیستیم و از آن‌جا که دشمن اصلی اسرائیل است و داطلب بسیار زیاد است، «ارتش» و «سپاه پاسداران» نیز میل زیادی برای نبرد با اشغالگران قدس دارند و ما منتظر هستیم که ببینیم چه مقدار به حضور نیروهای مادر منطقه نیاز است. به هر اندازه‌ای که نیاز باشد، ما اعزام خواهیم کرد.

 آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه اظهاراتش در مورد متن پیام «احمد سکوتوره»  رئیس «کنفرانس کشورهای اسلامی» که توسط «هیات صلح اسلامی» تسلیم آقای رئیس جمهوری شده است گفت: آقای سکوتوره طی نامه‌ای که امروز بدست آقای خامنه‌ای رسیده از ایشان جهت مسافرت به ریاض دعوت شده است. هرچند که مفهوم این دعوت روشن نبود، طبعا ما نمی‌توانستیم چنین چیزی را بپذیریم. قرار شده است که جواب این نامه ، برشرایط عادلانه گذشته ما برای دستیابی به صلح تاکید شود. ما فکر می‌کنیم که نیازی به زحمت کشیدن و رفتن به این‌جا و آن‌جا نباشد.

نماینده امام در شورای عالی دفاع سپس در مورد اقدامات آینده ی رزمندگان اسلام برای مقابله با ددمنشی‌های صدام گفت: اقدامات ما همچون گذشته اقدامات نظامی است و ما مردم عراق را مردم خودمان می‌دانیم و حاضر نیستیم حتی از بینی کسی خون جاری شود. ما حاضر به خراب کردن حتی یک خانه از مردم عراق نیستیم ، هرچند همچون گذشته در فرصت مناسب و هرجا که لازم باشد جو اب صدام را خواهیم داد.

آقای هاشمی رفسنجانی در پایان ضمن تحلیلی از اوضاع متشنج منطقه گفت: به نظر ما، تحولات اخیر منطقه مربوط به پیروزی رزمندگان اسلام و فتح خرمشهر می‌شود که این تحولات به هم مربوط است.

به این ترتیب، نخستین گام در مسیر حضورِ نیروهای ایرانی در سوریه و لبنان، به منظور یاری رساندن به «مقاومت اسلامی» علیه اشغال‌گران صهیونیست، برداشته شد. حضوری که نتایجی تاریخی برای ملت‌های سوریه و لبنان در برداشت و تاثیری غیرقابل پیش‌بینی و باورنکردنی بر موازنه‌ی قدرت در غربِ آسیا به‌جای گذاشت.

در سال‌گشتِ آغاز این حرکتِ تاریخی، سلام و درود می‌فرستیم به ارواح مطهر شهدایی که طی 35 سال گذشته، با خونِ خود، بذرِ «مقاومت اسلامی» را به درختی تناور تبدیل نمودند که امروز سایه سارش، بر تمامی جهان اسلام، گسترانیده شده است.

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

 شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار:7 1خرداد 1397 ، کدخبر:862229  ،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ایران از همان بدو انقلاب پشتیبان ملت لبنان و مبارزان آن کشور بوده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
ایران از همان ابتدا پشتیبان ملت های مظلوم بوده است , لبنان هم یکی از آن ها بوده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین