پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
فرق ظهرنویس با ضامن چیست؟ آیا ضامن نیز مانند ظهرنویس در قبال سایر ظهرنویسان و صادركننده سفته یا چك یا برات مسئولیت تضامنی دارد؟
شعارسال: فرق ظهرنویس با ضامن چیست؟ آیا ضامن نیز مانند ظهرنویس در قبال سایر ظهرنویسان و صادركننده سفته یا چك یا برات مسؤولیت تضامنی دارد؟

نظریه اداره كل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه

ظهرنویس و ضامن دو شخص مستقل و جدا از هم می‏باشند ظهرنویس شخصی است كه سفته در وجه او صادرشده و یا به او انتقال یافته و او با ظهرنویسی آن را به دیگری منتقل نموده است در صورت تحقق شرایط مذكور در قانون تجارت، ظهرنویس مورد بحث همراه با صادركننده سفته و سایر ظهرنویسان در مقابل دارنده سفته مسئولیت تضامنی دارد. اما ضامن شخص ثالثی است (غیر از صادركننده و دارنده) كه پرداخت وجه سفته را ضمانت كرده است ضامن مسؤولیت تضامنی با صادركننده و ظهرنویسان را ندارد بلكه فقط با كسی كه از او ضمانت كرده مسئولیت تضامنی دارد. بنابراین فرض اینكه یك نفر هم ظهرنویس باشد و هم ضامن قانوناً ممكن نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت حقوقی و اموری مجلس، تاریخ انتشار17خرداد97، کدخبر: 25551 ، www.hvm.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین