پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۳۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سایه سنگین آزمون ها در دوره ابتدایی بحث نگران کننده ای بود که در پایان سال ۹۶ با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش گرفتن آزمون از دانش آموزان مقطع ابتدایی ممنوع شد و در همین راستا استفاده از کتاب های کمک های آموزشی در مدارس ابتدایی نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار گرفته است.
شعارسال: دکتر رضوان حکیم زاده با اشاره به معضلات مقطع ابتدایی در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه معلم به عنوان مهم ترین عنصر کیفیت بخش در دوران ابتدایی محسوب می شود یکی از چالش های سال گذشته کمبود نیروی انسانی بود.

وی گفت:سهمیه کمی که برای استخدام معلم اختصاص داده شد سبب شد به اجبار از سرباز معلم استفاده کنیم، البته معلمان سرباز باید در مناطق محروم به کار تدریس مشغول شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: دانش آموزان در مناطق محروم، امکانات کافی و مدارس مجهز ندارند و از کمک خانواده ها هم نمی توانند برخوردار باشند بنا بر این بهترین راه برای جبران این کمبود به کارگرفتن معلم خوب در این مناطق است.

حکیم زاده یادآور شد: زمانی که این امکان وجود ندارد ، باید به اجبار از معلمان سرباز استفاده کرد.

وی افزود: تراکم جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی از نگرانی ها عمده ما در سال گذشته بود. دانش آموزان با تراکم بالای ۳۶ یا ۴۰نفر در هر کلاس ها حضور داشتند ، با توجه به ارزشیابی ها انجام شده بر یادگیری دانش آموزان تاثیر بدی می گذارد.

حکیم زاده گفت: تراکم جمعیت در درون یک کلاس کار معلم را با سخت هایی بسیار روبه رو می کند ، براساس استاندارهای موجود ظرفیت مناسب برای یک کلاس ۲۵ الی ۳۰ نفر است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش افزود: اعتبارات مصوب دوره ابتدایی بر خلاف سال گذشته به خوبی تخصیص داده نشده است و اجرای بسیاری از برنامه ها را با چالش روبه رو کرده از جمله تعیین تکلیف راهبران آموزشی که براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه در مناطق محروم و برای کیفیت بخشی به نحوه آموزش بسیار مفید است.

وی ادامه داد: سایه سنگین آزمون ها در دوره ابتدایی بحث نگران کننده ای بود ، که در پایان سال ۹۶ با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش گرفتن آزمون از دانش آموزان مقطع ابتدایی ممنوع شد و در همین راستا استفاده از کتاب های کمک های آموزشی در مدارس ابتدایی نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

حکیم زاده گفت: در کنار همه این چالش ها ،دستاوردهایی را هم توانسته ایم بوجود بیاوریم از جمله : افزایش چند درصدی ثبت نام در پایه اول دبستان و وضعیت پوشش تحصیلی نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری، پیگیری های دولت، هماهنگی های آموزش و پرورش و وزارت کشور ، امسال با رشد ۱۱ درصدی حضور کودکان اتباع در مدارس روبه رو بوده ایم که در حال حاضر از ۵۵۰ هزار نفر کودک اتباع که در مدارس حضور دارند، حدود ۳۲۰ هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز  ، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1397 ، کدخبر:  954096، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
1
0
چه چالشی از تجاوز روز افزون به دانش اموزامون بهتر
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
این مسائل را میتوان با تقویت مدیریت در حوزه آموزش و پرورش درست کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین