پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
راهپیمایی روز قدس در استان‌های مختلف کشورمان آغاز شد تا آخرین جمعه ماه رمضان به روزی برای «امت اسلامی» تبدیل شود؛ فرصتی برای سر دادن فریاد دفاع از آرمان فلسطین.

شعار سال: در برخی شهرهای گرمسیر کشور راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۰ شروع شد و به همین روال تا ساعت ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه کم‌کم صفوف در استان‌ها و شهرهای مختلف به‌هم‌پیوسته شد تا مردم ایران اسلامی بار دیگر جاری شوند.

هرلحظه بر جمعیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی افزوده شد تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ایران اسلامی سراسر فریاد حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین شود.

به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز «حضور مردم در صحنه بسیار مهم است. دنیا حضور مردم را در روز قدس خواهد دید. به توفیق الهی، این روز قدس باوجوداینکه مردم روزه هستند و هوا گرم است -با دهان روزه مثل همه‌ی روزهای قدس دیگر- از روزهای قدس سال‌های گذشته، قوی‌تر و پُرشورتر برگزار خواهد شد

ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور ملت مثل همیشه یکپارچه بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه حضور و صحنه حمایت از فلسطین بود.

خبرها از دور و نزدیک، از روستا و شهر، از پایتخت و مراکز استان‌ها روایت ادای «تکلیف» است، نه گرمای هوا ما را از آمدن دلسرد کرد و نه شرجی اهواز و بندرعباس از جاری حضورمان کاست. شیعه و سنی ندارد، این را مردمان خراسان جنوبی و گلستان امروز فریاد زدند که همچنان در میدان دفاع از مظلومان هستند.

راهپیمایی روز قدس در شهرستان آبدانان از مناطق گرمسیری استان ایلام به دلیل گرمای هوا، زودتر از سایر نقاط آغاز شد.مردم روزه‌دار شهرستان‌های مهران و دهلران در گرمای۴۷درجه و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین با فریاد مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از صهیونیست‌های غاصب اعلام کردند.

دراستان کرمانشاه راهپیمایان از میدان آیت‌الله کاشانی به سمت مسجد جامع حرکت کردند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودک کُش صهیونیستی اعلام کردند. حضور عشایر، بازاریان، کسبه، روحانیون، نظامیان، اهل تسنن و اهل تشیع در کنار هم اتحاد و انسجام باشکوهی را به راهپیمایی امروز کرمانشاهیان بخشیده است.

همچنین امروز در شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه مردم به میدان آمدند تا حمایت خود را از کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی اعلام کنند.

نصف جهان امروز هم مانند ۴۰ سال گذشته بر سر عهدی که برای دفاع از آزادی و مظلوم در جهان، بسته است، ایستاد و با شعار «القدس لنا» آرمان فلسطین عزیز را فریاد زد. مردمکرمانبا حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حماسه‌ای فراموش نشدنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خلق کردند.

مردم سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز صبح امروز خود را به مسیرهای مشخص‌شده راهپیمایی درشیرازرساندند تا پیر و جوان، زن و مرد در کنار هم فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دهند.

باوجوداینکه این روزها شهرهای مختلف خوزستان گرمای شدیدی را تجربه می‌کنند ولی مردم روزه‌دار شهرهای سراسر خوزستان با حرارت خاصی در راهپیمایی شرکت کردند و در شرایطی بسیار سخت و با زبان روزه آزادی قدس شریف و نصرت اسلام را فریاد زدند و گرمای هوا را شرمنده شورونشاط انقلابی و اسلامی خود کردند.

هم‌زمان با روز جهانی قدس مردم روزه‌دارخراسان رضوی با حضور در مسیرهای راهپیمایی یک‌بار دیگر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام و بر ادامه مبارزه با رژیم کودک کش اسرائیل تأکید کردند.علمای شیعه و سنی استان گلستان هم شرکت در راهپیمایی روز قدس را لبیک گفتن به‌فرمان امام راحل دانستند و تأکید کردند باید پای قدس شریف بایستیم و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

مردم شهرکرد بار دیگر برای نشان دادن تنفر خود از رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»،« مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را نشان می‌دهند.

راهپیمایی روز قدس درزنجانو ۲۰ شهر استان و بسیاری از روستاها هم با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی»، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی برگزار شد.

روز قدس سال جاری دراستان سمنان از سال‌های گذشته متفاوت‌تر است، دلیل آن شاید بدعهدی‌های استکبار جهانی در قبال ایران، سیاست‌های عربستان سعودی، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین در آن روز شوم است، امسال همه آمده‌اند پیر و جوان، مرد و زن، کوچک و بزرگ از راه‌های دور و نزدیک ... امسال همگان دوش‌به‌دوش هم ایستاده‌اند.

روزه‌داران در۴۰نقطه استان تهران در گرمای۳۷درجه، امروز در کنار هم روبروی ظالمان ایستادند و وحدت و همبستگی خود را برای دفاع از قدس شریف نشان دادند.همگام با مردم سراسر کشور؛همدانی‌هاهم با دهان روزه و مشت‌های گره‌کرده و با سردادن شعارهایی برگرفته از مکتب حسینی نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی را خواستار شدند.

در میان جمعیت راهپیمایان خرم‌آبادی مردی را می‌بینم که پلاکارددست‌نوشته‌ای را با خود آورده و «هَیْهَاتَمِنَّاالذِّلَّة» را بر روی آن حک کرده است. مشت‌های خود را گره‌کرده و فریاد مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهد، به گفت‌وگوی با او می‌پردازم و می‌گوید «به گفته رهبر انقلاب، در ۲۵ سال آینده خبری از اسرائیل نیست»، صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» قطعاً اسرائیل نابود می‌شود...

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی قم هم که باوجود گرمای هوا خود را به حرم حضرت معصومه(س) رسانده بودند، مسیر حرم مطهر تا مصلی قدس را راهپیمایی کردند تا انزجار خود را از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده و حمایت مجدد از مظلومان فلسطین داشته باشند. آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، امروز قسمت‌هایی از مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در قم را همراه با مردم روزه‌دار طی کردند. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در مراسم راهپیمایی روز قدس قم حضور داشت.

مردم قزوین هم امروز جمعه به صحنه آمدند تا جهان ببیند به‌رغم سکوت مدعیان حقوق بشر انسان‌های آزاده‌ای هستند که در برابر جنایت در هیچ نقطه‌ای از سرزمین‌های اسلامی ساکت نمی‌نشینند. این روزها گرمای هوا دراستان بوشهربه ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است و رطوبت هوا بسیار طاقت‌فرسا شده است ولی این گرما و رطوبت بالای هوا مانعی برای عدم حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی نشد.

شهرها و محلات مازندران هم مملو از حضور مردان وزنانی است که پیش از ظهر جمعه و در لبیک به‌فرمان رهبر فرزانه و زمان به میدان آمده‌اند تا بگویند:«ای قدس ما تاآخرین‌نفس ایستاده‌ایم». مردمان گیل و دیلم همگام با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور در راهپیمایی روز قدس با فریاد «مرگ بر اسرائیل» حمایت خود از ملت فلسطین را اعلام کردند.

مردم روزه‌دار کرج و دیگر شهرستان‌هایاستان البرزهم در هوای گرم این روزهای خردادماه با مشت‌های گره‌کرده برای حمایت از قدس و مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.مردمخراسان شمالیهم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدسبرای حمایت از مردم ستم دیده فلسطین وحدت و همدلی خود را در کف خیابان‌ها به نمایش گذاشته‌اند.

روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، امروز در شرایطی دراستان یزد با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد که مردم روزه‌دار یزد در دمای بالای ۴۵ درجه در خیابان‌ها حاضر شدند.امروز جای‌جای استان کردستان هم‌زمان با دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر در جهان نیز مملو از جمعیت روزه‌داربود که آمده بودند تا بار دیگر از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.

گلستانی‌ها با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام انزجار از جنایات صهیونیست‌ها تأکید کردند که اسرائیل یک کشور جعلی است و باید از سرزمین مسلمانان محو شود.

مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی آذربایجان غربی امروز در لبیک به‌فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و اعلام انزجار خود از نسل‌کشی اسرائیل غاصب در فلسطین اشغالی هم‌زمان با سراسر کشور، با سر دادن شعارهایی، حمایت و همدردی خود را با مادران و کودکان فلسطین اعلام کردند.

مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمداین بار نیز پرشورتر از همیشه با دستانی گره کرده فریاد استکبار ستیزی سر داده و با حمایت از قدس شریف،از دشمنان اسلام، انقلاب و مسلمانان، به ویژه ازرژیم فاسد صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

مردمان مرزدارسیستان و بلوچستان در روز قدس امسال نیز بار دیگر به همه دنیا معنی وحدت اسلامی را نشان دادند و گفتند که اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند هیچ قدرتی جلودار آن‌ها نیست. هوای امروزتبریزبه شدت گرم و به بیش از ۳۰ درجه رسیده بود و با این وجود شاهد حضور پیر و جوان، زن و مرد در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودیم.

در راهپیمایی روز جهانی قدس استان اردبیل قشرهای مختلفی از مردم حضور داشتند که حضور نوجوانان و جوانان و زنان و کودکان بیشتر به چشم می‌خورد تا نشان دهد که نسل آینده نیز با نفرت و بیزاری تا آزادی قدس شریف ساکت نخواهند نشست.

امروز مسیر راهپیمایی روز قدس در شهرهای استان مرکزی هم مملو از زنان و مردانی بود که آمده بودند تا از آزادی فلسطین دفاع کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم آن نشان دهند.


تصاویری از راهپیمایی روز قدس در استان‌ها

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 18خرداد 97، کدمطلب: 4314998، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
همین مرگ بر اسرائیل ها تا ۲۰ سال آینده حماسه می آفریند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ما به کمک رهبر انقلاب مرگ اسرائیل را هر چه زودتر رقم خواهیم زد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین