پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه روز قدس، یکی از روزهای فراموش‌نشدنی تاریخ جهان اسلام و بلکه در کل جهان است، گفت: فریاد مرگ بر آمریکای مردم ایران هرگز قطع نمی‌شود.

شعار سال: مهدی چمران ظهر امروز در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر گرگان با بیان اینکه روز قدس، یکی از روزهای فراموش‌نشدنی تاریخ جهان اسلام و بلکه در کل جهان است، اظهار داشت: روز قدس، روز فریاد ملت های مسلمان برای آزادی، ضد نژادپرستی ظلم، جور و کودک‌کشی است. مسلمانان در این روز فریاد برمی آورند تا این ظلم را هرچه زودتر سرنگون سازند.

وی افزود: ظلمی که رژیم اشغاگر قدس است و بیش از 70 سال است که فلسطین را اشغال کرده و با کشتار و وحشیانه‌ترین روش‌ها حکومت می‌کند و متأسفانه برخی از کشورها از جمله آمریکا از آنها حمایت می‌کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه اسرائیل با ظلم و جور و آدم‌کشی توانست بر فلسطین استیلاء پیدا کند، یادآور شد: همه یادشان هست که اسرائیل جوخه‌های ترور را به شهرها و روستاهای فلسطین می‌فرستاد تا مردم را از فلسطین خارج کنند. اسرائیلی‌ها در روستایی به نام صالحه 80 نفر از مردان را قتل عام کردند. این کارها برای این است که بگویند « ما می‌کشیم» تا فلسطینیان را فراری دهند و بعد بگویند سرزمین‌های بدون صاحب را اشغال کردیم.

وی ادامه داد: ایستادگی پراکنده اعراب نتوانست کاری از پیش ببرد و اسرئیل توانست فلسطین را اشغال کند. اوج قدرت اسرائیل در جنگ 6 روزه با اعراب بود که با ائتلاف فرانسه و انگلیس کشورهای عربی را شکست داد پس از آن کشورهای عربی و نهضت آزادی بخش فلسطین که عمدتا چپ گرا و کمونیست بودند، روبه افول رفت.

چمران گفت: 35 سال افرادی همچون یاسرعرفات به خیال خود مبارزه کردند اما یک وجب از خاک فلسطین را نتوانستند آزاد کنند بلکه آنها را به اردن فرستادند و بعد هم در اردوگاه‌های کشورهای دیگر آواره کردند.

وی افزود: امام بزرگوار روز قدس را آخرین جمعه ماه مبارک رمضان قرار داد. شاید ابتدا عده‌ای می‌گفتند چرا روز قدس؟ اما وقتی جلوتر آمدیم، دیدیم که ملت های مسلمان در این روز فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند و دل‌هایشان متحدتر شد. انقلاب اسلامی ایران نیز روز قدس را باشکوه تر و بزرگ‌تر برگزار کرد. نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای دیگر اسلامی هم روز قدس را گرامی داشتند.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی آن‌چنان که از روز قدس می‌هراسد از موشک‌های سوریه و کشورهای عربی نمی‌هراسد. اسرائیلی ها در نوار غزه اعلامیه پخش کردند و گفتند که روز قدس ایرانی ها را فراموش کنید آنها شیعه هستند و شما سنی هستید. اما فلسطینی‌ها هم می‌دانند همه فرق اسلامی در آزادی قدس با هم متحد هستند.

وی به رویای نیل تا فرات رژیم صهیونیستی و اشغال کشورهای اسلامی منطقه گفت: اسرائیل روزی شعار از نیل تا فرات را داشت، اما امروز نگران سیم خاردارهای مرزهای جعلی خود است.

چمران اظهارداشت: برخی کشورهای عربی مانند وهابی‌های سعودی و شیخ‌نشینان خلیج فارس توطئه خطرناکی را آفریدند و دولت اسلامی عراق و شام یا همان داعش را بوجود آوردند تا با پول و خون مسلمانان خاورمیانه را کنترل کنند. داعش ساخته آمریکا و اسرائیل است، زخمی های داعش را در اسرائیل معالجه می کردند و پولش را کشورهای عربی به ظاهر مسلمان می‌دادند. افرادی هم که در سوریه و عراق و یمن کشته می‌شدند مسلمان بودند و به بدترین وجه آنان را کشتند و سربریدند اما به لطف الهی از شر این توطئه خطرناک رها شدیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: امروز مستشاران ما تا پشت مرزهای اسرائیل جلو رفتند در حالی که روزی خود آنها داعش را پشت مرزهای ما آورده بودند و نگرانی امروز اسرائیل هم همین است. برای همین است که هر روز سوریه را موشک باران یا بمباران می‌کند و به قول خود می خواهد پایگاه‌های ایران را از بین ببرد.

چمران با بیان اینکه برای مقابله با اسرائیل نیاز چندانی به نیروی نظامی نداریم، گفت: امروز آنچه را که اسرائیل از آن هراس دارد، سلاح‌های ما نیست، بلکه روز قدس و پیامدهای آن است که اسرائیل از آن می‌هراسد.

وی عنوان کرد: یکی از پیامدهای روز قدس، آزادی لبنان بود، حزب الله با شهادت‌طلبی خود و مسلمانان لبنان اسرائیل و کشورهای چندملیتی را از این کشور اخراج کردند. شیعه و مسلمانان لبنان نشان دادند که راه انقلاب اسلامی این‌گونه می‌تواند به پیروزی برسد. فلسطینی‌ها هم راه انقلاب اسلامی و حزب الله را در پیش گرفتند و ایستادگی می‌کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران بیان داشت: ابوعمار و یاسرعرفات و نه احزاب چپ به جایی نرسیدند، مردم فلسطین دست از همه احزاب شسستند و به اسلام برگشتند. آنها جهاداسلامی و حماس را تشکیل و ایدئولوژی خود را اصلاح کردند و اسلام قرار دادند همان‌گونه که ما در انقلاب اسلامی این کار را کردیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نبود، بلکه مکتب و ایدئولوژی اسلامی داشت، خاطرنشان کرد: در کشورهای مسلمان، قوم‌پرستی و ملیت پرستی و ایدئولوژی‌های ملی گرایانه نمی‌تواند به پیروزی برسد. در کشور ما ایرانی‌پرستی و قوم‌پرستی را پایه گذاشتند و در زمان حکومت مصدق یک حکومت ملی ایرانی بود، دنبال کردند و با کودتای ننگین آمریکایی 28 مرداد به شکست کشیده شد. جمال عبدالناصر در مصر پان عربیسیم را پایه‌گذاری کرد دین را کنار گذاشتند و بر مبنای عربیت جلو رفتند و دیدیم که نه ناصر به جایی رسید و نه حافظ اسد توانست به جایی برسد. از مسیر قوم‌گرایی پان عربیسیم و پان ایرانیسیم با وجود مکتب اسلام، نمی توانیم به جایی برسیم.

چمران تأکید کرد: انقلاب اسلامی آمد و بر مبنا و ایدئولوژی توحید، خدا پرستی و و یکتاپرستی قیام و انقلاب کرد و به پیروزی رسید.

وی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت: ژست های آنان و ترامپ و تهدیدهای آنها را نبینید. صحبت‌های وزیر امورخارجه آمریکا یعنی اینکه ما در ایران دخالت می کنیم، پول می دهیم، جاسوس می‌فرستیم تا بین شما ناآرامی بوجود بیایداما ملت ایران بیدار است و می داند و نشان داد همه با هم متحد هستند.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: در شرایط کنونی پسابرجام همه دست در دست می‌دهیم و دوقطبی را کنار می‌گذاریم و پشت سر مقام معظم رهبری به پیش می‌رویم همان‌گونه که تابه حال موفق شده‌ایم.

وی افزود: روزی اسرائیل می‌گفت از نیل تا فرات اما امروز نگران سیم خاردارهای مرزهای جعلی خود است. روزی آمریکا یکی از ناوگان جنگی خود را در خلیج فارس می آورد همه از ترس و لرز به خانه های خود می‌رفتند و امروز در کنار مرزهای ما مستقر شده است اما فریاد مرگ بر آمریکای مردم ما قطع نمی‌شود.

چمران اظهار داشت: مرگ بر آمریکا یک شعار احساسی نیست، مرگ برآمریکا یعنی مرگ بر ظلم، توحش و وحشی‌گری و مرگ بر غارتگری است. عده‌ای می‌گویند اگر در این سال ها به جای مرگ برآمریکا برای دموکراسی شعار می‌دادیم به جای بهتری می‌رسیدیم. باید به این افراد گفت مرگ بر ظلم ،ریشه رسیدن به دموکراسی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 18 خرداد 97، کدمطلب: 1744518 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
خسته از شعاریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
تا وقتی که نظام ضد ملت های امریکا موجود هست حق گرایی در مردم ایران نمیذاره که مرگ بر امریکا نگن
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین