پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
استاندار فارس در پاسخ به اینکه آیا امسال در فارس آب جیره‌بندی می‌شود یا خیر گفت: تاکنون این امر اجرایی نشده و امید است با حمایت کشاورزان و با مصرف بهینه آب برنامه جیره‌بندی آب در فارس اجرا نشود.

شعار سال: اسماعیل تبادار درباره وضعیت آب استان فارس اظهار داشت: ضروری است تمامی متولیان از تفکرات جزیره‌ای خود خارج و در مصرف بهینه آب برنامه اجرایی ارائه دهند زیرا معتقدیم اگر تنها بتوانیم 10 درصد منابع آبی استان را در امر کشاورزی صرفه‌جویی کنیم پیش‌بینی می‌شود در هر دوره یک میلیارد متر مکعب آب در فارس ذخیره شده و این امر نیازمند عزم جدی است.

استاندار فارس بهره‌برداری صحیح از آب موجود را به عنوان یک مهم در امر مقابله با خشکسالی مطرح کرد و گفت: از دو سال گذشته مدیریت آب در استان فارس آغاز و در این باره با حضور مسئولان جلساتی برگزار شده و هر یک از دستگاه‌ها باید برنامه عملیاتی ارائه دهند.

وی ممنوع کردن کشت‌های پر آب بر مانند برنج، هندوانه، ذرت و جایگزین کردن گیاهان دارویی و کم آب بر را به عنوان یک دستورالعمل جدی در فارس اشاره کرد و گفت: چنانچه اصلاح الگوی کشت در استان فارس به یک فرهنگ تبدیل شود با کمبود آب مواجه نخواهیم شد.

تبادار در پاسخ به اینکه آیا امسال در استان فارس آب جیره‌بندی خواهد شد یا خیر گفت:تاکنون این امر اجرایی نشده و امید است با حمایت کشاورزان و با مصرف بهینه آب برنامه جیره‌بندی آب در فارس اجرا نشود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17خرداد 97، کدمطلب: 1743794 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین