پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی با اعلام اینکه زنان مهاجر در ایران هم تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند، گفت: ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی هستند که با در نظر گرفتن بعد خانوارها، بیش از ٤٥٠ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

شعارسال: فریبا درخشان‌نیا (مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی) با بیان این مطلب گفت: ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی هستند که با در نظر گرفتن بعد خانوارها، بیش از ٤٥٠ هزار نفر را در بر می‌گیرد و از آنجا که نیازمندی، ملاک حمایت است؛ آمار زنان سرپرست خانوار فارغ از ملیت مورد توجه است و آمار جداگانه‌ای در مورد زنان غیرایرانی تحت حمایت در متغیرهای آماری  وجود ندارد.

درخشان‌نیا تاکید کرد: زنان غیرایرانی در صورتی از حمایت‌های سازمان برخوردار خواهند شد که حتما داری کارت اقامت مجاز صادره از وزارت کشور باشند.

او در رابطه با خدماتی که بعد از طلاق به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود، اظهار داشت: طلاق یکی از مواردی است که زنان سرپرست خانوار نیازمند می‌توانند، بواسطه آن از حمایت‌های سازمان برخوردار باشند.خدمات دفتر در قالب مساعدت، حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی وضعیت خانوار، خدماتی نظیر بهره‌مندی از مساعدت اجتماعی، تامین بخشی از نیازهای مالی در قالب پرداخت مستمری ماهیانه، سرمایه کار و کمک هزینه دانشجویی ارائه می‌شود، البته ممکن است، همکاری‌های لازم از سوی سیستم بانکی در این زمینه وجود نداشته باشد.

درخشان‌نیا تاکید کرد: حتی بهره‌مندی از بیمه‌های اجتماعی (شهری و روستایی) نیز شامل واجدین شرایط خواهد شد که پس از طی حداقل ١٠ سال از مزایای بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی گفت: در زمینه اشتغال هم در قالب خوداشتغالی و کارآفرینی مورد حمایت قرار می گیرند. گروه‌های همیار و تامین مالی خرد از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه توانمندسازی را برای زنان تحت حمایت فراهم کند.

او تاکید کرد: یکی از فیلدهای تخصصی که فعالیت‌های حمایت و توانمندسازی را تسهیل می‌کند؛ کلینیک‌های مددکاری اجتماعی است که بخش قابل توجهی از خدمات سازمان به این کلینیک‌ها واگذار شده است و یارانه رسیدگی به این  پرونده‌ها هم از طریق سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

درخشان‌نیا با اشاره به اینکه نیمی از کلینیک‌های مددکاری اجتماعی در زمینه برنامه مراقبت از خانواده، کاهش طلاق و پیامدهای ناشی از آن فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: این کلینیک‌ها با رویکرد "مدیریت مورد" دوره‌های تخصصی دفتر را طی کرده‌اند که می توانند در این راستا مداخلات تخصصی داشته باشند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی در پایان گفت: در حال حاضر ١٢٠٠ گروه همیار با تعداد ٧٠٠٠ نفر عضو از زنان سرپرست در کشور وجود دارد که با حمایت سازمان به توانمندی رسیده‌اند و در قالب گروه خرد (حدود ٣٠٠٠ گروه با ٥٠ هزار) با تامین مالی خرد فعال هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار:18 خرداد 1397 ، کدخبر: 630866 ،www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
امیدوارم دیگر هیچ روزی شاهد شکایات زنان سرپرست خانوار راجب مسائل مادی نباشیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
بالاخره به این زنان سرپرست خانوار هم توجه ویژه ای در کشور شد خداروشکر
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
این مسیله خیلی بده که چندین میلیون نفر از جمعیت ما نتوانستیم شرایط استقلال مالی برای انها ایجاد کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین