پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۳۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
​فرماندار شهرستان زنجان اظهار کرد: در برخی از روستاها مشکل تامین آب آشامیدنی وجود ندارد و در واقع استفاده از آب آشامیدنی برای امور دیگر نظیر کشاورزی و پرورش دام باعث مشکل بی‌آبی می‌شود.

شعار سال: رضا عسگری با اشاره به اینکه موضوع آب آشامیدنی از چالش‌هایی است که پیش روی جهان امروز است، گفت: موضوع آب آشامیدنی برخی از مناطق که در سال‌های گذشته نیز با کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود.

وی ادامه داد: این مناطق، اغلب مناطقی هستند که از نظر سفره‌های آب زیرزمینی فقیر هستند و با توجه به استفاده بی‌رویه آب و خشکسالی‌های پی‌درپی این سفره‌ها عقیم و خشک شده‌اند.

فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: بارندگی‌های اخیر متاسفانه نتوانستند نیاز سفره‌های آبی را برطرف کند و اگر این بارندگی‌های اخیر تاثیری هم بر روی سفره‌ها بگذارند و اگر تاثیری هم بر روی مشکل بی‌آبی داشته باشند به صورت کوتاه‌مدت خواهد بود.

عسگری تصریح کرد: از طرفی دیگر، در برخی از روستاها مشکل تامین آب آشامیدنی وجود ندارد و در واقع در این مناطق استفاده آب آشامیدنی صرف امور دیگری چون کشاورزی، پرورش دام و احشام و غیره می‌شود و این مصرف بی‌رویه و اهمیت ندادن به این موضوع موجب می‌شود که همچنان مشکل کمبود آب وجود داشته باشد.

این مسئول افزود: از همین رو باید علاوه بر تامین آب آشامیدنی این مناطق، فکری نیز در جهت استفاده روستائیان از آب چاه‌های موجود و تامین آب ویژه برای امور کشاورزی و دامی باشیم.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: در مطالعاتی که توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام گرفته است، آمارها حاکی از این است که آب مورد نیاز متعارف برای این روستاها تامین است ولی جمعیت دامی این مناطق چند برابر جمعیت انسانی آن‌ها است و با توجه به اینکه روستائیان دام خود را با آب آشامیدنی سیراب می‌کنند، با مشکلات مربوط به آب شرب مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته سعی شده است تا با تامین اعتبارات آب مورد نیاز از روستاهای اطراف و در 30 کیلومتری این مناطق تامین شود که در صورت اینکه این امر تا تابستان امسال محقق نشود آب رسانی به صورت سیار خواهد بود تا مشکلی از بابت تامین آب شرب آشامیدنی و بهداشت عمومی افراد وجود نداشته باشد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 16 خرداد 97، کد مطلب: 97031607247، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
مشکلات بی آبی در همه جای ایران است , کمبود شدید بارش ها در کشور این مشکلات را به وجود آورده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
خوب نظارت کنید
برخورد کنید
مجازات کنید تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین