پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۴۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز اجرا نشده است، می گوید قرار بود در راستای احیای دریاچه، وزارت نیرو سدها را باز کند و شبکه‌های اصلی انتقال آب با لوله را اجرا کند که عملیاتی نشده است.
شعارسال:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز اجرا نشده است، می گوید قرار بود در راستای احیای دریاچه، وزارت نیرو سدها را باز کند و شبکه‌های اصلی انتقال آب با لوله را اجرا کند که عملیاتی نشده است.

هادی بهادری با انتقاد از اقدامات ضعیف ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بهبود وضعیت این دریاچه گفت: بسیاری از اقداماتی که از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه تعریف شده، با کندی صورت می‌گیرد و هنوز بسیاری از این اقدامات به نتیجه نرسیده است.

وی درخصوص انتقال آب دریاچه وان از ترکیه نیز گفت: هنوز موضوع انتقال آب دریاچه وان به طور جدی پیگیری نشده است و مشخص نیست چه زمانی قرار است این طرح عملیاتی شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: هر چند طرح‌های انتقال بلندمدت است اما انتظار می‌رود این طرح‌ها با جدیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرند.

بهادری همچنین درباره اجرای طرح الگوی کشت در اطراف دریاچه ارومیه نیز توضیح داد: قرار بود در ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح الگوی کشت دنبال شود اما از این طرح خبری نیست و به جز الگوی سنتی و معیشتی مورد دیگری در اطراف این دریاچه مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضع فعلی دریاچه ارومیه گفت: بارش‌های مناسب دو ماه اخیر در برخی از مناطق کشور موجب شده اس تا حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و دریای خزر به مراتب وضع بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشند به طوری که این دو حوضه آبریز به ترتیب با افزایش 44.6 و 13.1 درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستند.

وی افزود: در سال آبی گذشته به دلیل کاهش بارندگی و حجم کم آب در سدهای استان تراز دریاچه ارومیه 1270.28 بود که باتوجه به افزایش بارندگی‌ها در دو ماه گذشته با افزایش 57 سانتی متری نسبت به سال آبی گذشته، این تراز به 1270.85 رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 19 خرداد 97، کد خبر: 827702، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
فکر کنم ترکیه ایا پول قرار دادشو خوردن
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
این انتقال اب ها در نهایت موجب درگیری قبیله ای خواهد شد واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین