پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۴۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی نماز عید سعید فطر در بیش از هزار و ۳۰۰ آستان امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد و گفت: رویکرد بقاع ایجاد تعادل در اجرای مراسم مذهبی است.

شعارسال:مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی نماز عید سعید فطر در بیش از هزار و ۳۰۰ آستان امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد و گفت: رویکرد بقاع ایجاد تعادل در اجرای مراسم مذهبی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا؛ از برپایی نماز عید سعید فطر در بیش از هزار و ۳۰۰ آستان امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد و گفت: عید فطر زمان سرور و شادمانی مسلمانان است و این اماکن متبرکه می‌تواند بهترین مکان برای شورآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در بستر دین محسوب شود.

وی با بیان اینکه هدف غایی سازمان تبدیل آستان امامزادگان به بقاع فرهنگی است و ایجاد نشاط اجتماعی نیز جزئی از این کل به شمار می‌آید، عنوان کرد: فرهنگ صرفا ناظر به سوگواری و عزاداری نیست بلکه مجموعه‌ای از آداب فرهنگی را در برمی‌گیرد که منجر به ترویج فرهنگ اسلامی شود.

حجت‌الاسلام موسوی متقی اجرای مراسم مختلفی همچون نشاط معنوی، آرامش بهاری، کاروان شادی دهه کرامت و ... را از جمله راهبردهای سازمان اوقاف به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در بستر دین و ترویج فرهنگ اسلامی خواند و گفت: ایجاد اعتدال و رعایت حد وسط در اجرای برنامه‌های شهادت و ولادت در آستان امامزادگان خط مشی سازمان است. رویکرد بقاع ایجاد تعادل در اجرای مراسم مذهبی است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تلاش شده است تا فضای شادی و نشاط در قالب‌های مختلف ایجاد و در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه ساری و جاری شود، اظهار کرد: عید فطر روز سرور مؤمنین است و برپایی این نماز به خودی خود روحیه نشاط را در بین مسلمانان ایجاد می‌کند. برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده است که ایجاد نشاط اجتماعی هم در قالب برنامه‌های استیجی و هم برنامه‌های معرفتی دنبال شود.

حجت‌الاسلام موسوی متقی ادامه داد: به عنوان مثال افزایش برپایی خیمه‌های معرفت به ویژه برای کودکان و نوجوانان در دستور کار جدی ما قرار دارد تا تبلیغ دین به روش‌های نو و جذاب صورت گیرد و برای مخاطب جنبه شادی آفرینی در پی داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن کریم، تاریخ انتشار 19 خرداد 97، کد خبر: 3721280 ، www.ikna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
نماز عید فطر امسال امیدواریم بسیار باشکوه تر از گذشته برگزار شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
امیدوارم که به مثابه هر سال همچنان پرشور باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین