پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: براساس سیاست‌های این سازمان از این به بعد به واردات برند خاص از یک دارو اصرار نداریم و انحصار در این زمینه شکسته می‌شود.

شعار سال: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: براساس سیاست‌های این سازمان از این به بعد به واردات برند خاص از یک دارو اصرار نداریم و انحصار در این زمینه شکسته می‌شود.

کیانوش جهانپور افزود: نیازی نیست داروهای وارداتی حتماً از برند خاصی باشد. به‌طور مثال داروی دسفرال، انواع مختلفی دارد که می‌توان از انواع برندهای دیگر آن استفاده کنیم.

وی تأکید کرد سازمان غذا و دارو هیچ اصراری بر تهیه داروی خاص برند ندارد و خود را در حصار برندها و نام‌های خاص دارویی قرار نمی‌دهد.

«از سوی دیگر الزام‌های حمایت از داروی برند حذف شده و عمده بازار دارویی کشور به حمایت از داروی تولید داخل اختصاص یافته است».

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: برخی پزشکان و مردم به نام ژنریک برخی داروها اقبال نشان می‌دهند و به تجویز پزشک یا توصیه دیگران آنها را مصرف می‌کنند و اگر نام تجاری دارو را پیدا نکنند تصور می‌کنند کمبود دارو پیش آمده است؛ درحالی که این دارو در انواع دیگر وجود دارد.

جهانپور اضافه کرد: اگر نتوانیم دارویی را در داخل تولید کنیم، انواع مختلف دارو را از خارج وارد می‌کنیم.

 چهاردهم فروردین ماه امسال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50درصد مواد اولیه و 95درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

همان روز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست محدودیت واردات دارو امسال ادامه می‌یابد اما در عین حال ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده داروی تولید داخل نیز در نظر قرار می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -----، کدمطلب: 469767، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین