پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران از صدور ۱۵۰ رای برای متهمان پرونده حادثه خیابان پاسداران خبر داد.
شعارسال: حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی افزود: رسیدگی به پرونده متهمان حادثه خیابان پاسداران در برخی شعب دادگاه انقلاب ادامه دارد.

وی گفت: در این پرونده حدود 150 رای صادر برای متهمان صادر شده است.

غضنفرآبادی در پاسخ به این سوال که برای متهمان چه احکامی صادر شده است، افزود: برخی متهمان به سبب نوع عناوین اتهامی به حبس کوتاه و برخی به حبس طولانی مدت محکوم شده اند.

رئیس دادگاه های انقلاب تصریح کرد: قرار است دادگاه برخی از متهمان حادثه خیابان پاسدران علنی برگزار شود که البته باید ببینیم قاضی پرونده در نهایت چه تصمیمی برای رسیدگی می گیرد.

بنابر این گزارش روز ۳۰ بهمن سال گذشته شماری از دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران تجمع کردند که این تجمع به درگیری با پلیس و خشونت کشیده شد و بامداد یکم اسفند ، دراویش گنابادی با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گفته پلیس در این درگیری یک راننده منتسب به معترضان با اتوبوسی که در آنجا پارک شده بود ، به سمت ماموران پلیس حمله ور شد و سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در این حادثه به شهادت رسیدند.

پس از بررسی فیلم ها و گزارش های حادثه برای محمد ثلاث راننده ای که اتوبوس را به حرکت درآورده بود ، کیفرخواست صادر و پرونده وی به شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

این متهم به اتهام قتل سه مامور نیروی انتظامی و اقدام برای اخلال در نظم عمومی پس از سه جلسه دادگاه علنی، به قصاص محکوم و حکم صادره به وی و وکیلش ابلاغ شد.

اما پرونده حادثه خیابان پاسداران 350 متهم دارد که بخشی از پرونده برای رسیدگی به دادگاه انقلاب و دادگاه های کیفری استان تهران ارجاع شده است و رسیدگی ادامه دارد.

رسیدگی به پرونده 8 متهم حادثه تروریستی مجلس در دیوان عالی کشور

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری که موضوع اعتراض 8 متهم حادثه تروریستی مجلس به حکم اعدام در چه مرحله ای قرار دارد ؟ گفت : پرونده این متهمان به دیوان عالی کشور ارجاع شده است و ما منتظر اعلام نظر این مرجع قضایی هستیم.

غضنفرآبادی درباره این که چه مدت زمانی صرف رسیدگی به اعتراض این متهمان می شود؟ تاکید کرد:​ رسیدگی به این پرونده بستگی به شعب رسیدگی کننده دیوان عالی کشور دارد اما این که قرار باشد این پرونده خارج از نوبت رسیدگی شود یا فرایند رسیدگی عادی طی شود، که در نهایت باید منتظر باشیم ، پرونده رای دیوان درباره این متهمان صادر شود.

رئیس دادگاه های انقلاب تهران افزود : هنوز مشخص نیست رسیدگی به اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور چه قدر طول می کشد.

شایان گفتن است؛ 17 خرداد سال گذشته دو حادثه تروریستی همزمان در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل توسط عوامل مرتبط با گروهک تروریستی داعش در تهران رخ داد که 17 نفر از هموطنان مان به شهادت رسیدند.

همچنین در این حادثه پس از هلاکت پنج نفر از عوامل تروریستی ، 26 نفر از همدستان آنان دستگیر شدند و پرونده آنان برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

دادگاه 8 متهم اصلی این حادثه تروریستی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و 8 متهم اصلی حادثه تروریستی مجلس و حرم امام راحل به اعدام محکوم شدند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ساعت 24 ، تاریخ انتشار: 20خرداد 1397 ، کدخبر:  361140، www.saat24.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
اینارو باید تا جایی که میشه زودتر به مجازاتشون در اورد
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
همه این ها به نظر من باید اعدام شوند چرا که امنیت و آسایش مردم منطقه را بهم زدند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین