پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور داشته است.

شعارسال: پیام آزاده در ارتباط با آخرین آمار سرطان در کشور گفت: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مرتبط با آمار مبتلایان در سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام می‌شود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت: ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است که این آمار در حد دنیا و حتی کمتر از برخی از کشورها است.

آزاده گفت: با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و این مسئله از طرفی افزایش امید به زندگی را نشان می‌دهد واز طرفی به دلیل سالمندی آمار سرطان رو به افزایش است، گفت: فاکتورهای خطر و مرگ و میر ناشی از این مسئله نیز بیشتر خواهد شد، ولی باید توجه داشت که اتفاقات خوبی هم در دنیا در حال رخ دادن است که می‌توان گفت: انقلابی در سرطان به شمار می‌رود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ادامه داد: کشور ما در تولید داروی ضد سرطان، پرتودرمانی و جراحی سرطان در حال به دست آوردن موفقیت‌های زیادی بوده و این در حالی است که در گذشته این برنامه‌ها در حد کشورهای توسعه‌یافته نبود.

آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، افزود: چندین دانشگاه تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتودرمانی ۱۰۰ دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده تا با خرید این دستگاه‌ها کمبودها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری ساعت 24 ، تاریخ انتشار : 20 خرداد 1397، کد خبر: 361022، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
قطعا معلومه که بخاطر غذاهاییه که اینا به خورد ملت میدن
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
سرطان گوارش از ان جایی در کشور ها زیاذ شده که ما در سبک زندگیمون به توضیه های اسلامی و طب اسلامی عمل نمی کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین