پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
آیت‌الله سیستانی به شبهه‌ای درباره فتوای وی درباره جویدن «علک» (آدامس یا سقز یا صمغ مصطکی) پاسخ گفت.

شعارسال: اخیرا نقل تحریف‌شده‌ای از فتوای آیت‌الله سیستانی درباره‌ی جویدن «علک» (آدامس یا سقز یا صمغ مصطکی) در برخی شبکه‌های وهابی دستاویزی برای حمله به مذهب حقه تشیع شده است.

متن این پرسش و پاسخ بدین شرح است:

پرسش: یکی از فتاوای شما می‌گوید جویدن «علک» [آدامس یا سقز یا صمغ]در روزه‌ی ماه رمضان باطل‌کننده‌ی روزه نیست. آیا این حکم مختص چیزی است که طعمی ندارد یا شامل همه‌ی انواع موجود در بازار می‌شود؟

پاسخ: جویدن آدامس در حال روزه‌داری اگر چه در آب دهان طعمی ایجاد کند ، ولی آن طعم بخاطر جدا شدن اجزاء آن نباشد – اشکال ندارد. اما اکثر آدامس‌های موجود در بازار شامل اجزای قندی و شکر و مانند آن است که در ابتدای جویدن در آب دهان تحلیل و تجزیه می‌شود، پس روزه دار بایستی از آن اجتناب کند مگر آن که آن اجزاء از بین برود ولو با جویدن آن تا قبل زوال اجزاء.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری جام نیوز ، تاریخ انتشار : 20 خرداد 1397، کد خبر: 900313، www.jamnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
اینجور مسائل رو فقط با رجوع به مرجع تقلید حل کرد ن۰ف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین