پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸
این روزها خانه انصاری ارومیه در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برد و نزدیک است که در سایه بی توجهی نهادهای متولی فرو ریخته و از بین برود.

شعارسال: خانه انصاری این شهر از خانه های قدیمی ارومیه است که بنای آن با توجه به فرم بنا و کتیبه های موجود در کاشی های تزئینی خانه بین سالهای 1330 و 1334 احداث شده است.

قدمت این به اواخر دوره قاجار می رسد بر اساس مستندات تاریخی این خانه در ابتدا متعلق به بابک جعفری بود که پس از مرگش به فرزند و همسر سیف الله خان انصاری رسید به همین علت به خانه انصاری شهرت یافته است.

این خانه در میدان امام حسین(ع) که معروف به میدان گول اوسته است قرار دارد.

مصالح به کار رفته در این بنا از سنگ و آجر، خشت و چینه، سقف پوشش چوبی و اندود گچ و تخته پوش است و پشت بام آن را با اندود کاه و گل عایق کاری کرده اند.

ورودی بنا از جبهه شمالی به حیاط چهارگوش است.

گویا این بنا که جزو آثار تاریخی و فرهنگی ارومیه به ثبت رسیده در اختیار آموزش و پرورش است و اینروزها به دلیل بی توجهی به آن هر لحظه امکان تخریب آن وجود دارد کما اینکه از مقابل این بنای تاریخی خیابان کشی های جدیدی در حال انجام است و ساخت وساز یک مجتمع بزرگ نیز درست در مقابل این بنا با گودبرداری قابل توجه آغاز شده است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مخبر، تاریخ انتشار:19خرداد1397 ، کدخبر: 5847469: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
خیلی وقته که تو این کشور خیلی چیزها به حا خودشون رها شدن..مخصوصااااا زمینه های گردشگری که اصلا تو ایران از اهمیت به دور شده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
میراث فرهنگی باید در این زمینه فعال تر باشه
این ها نه تنها میراث استان اذربایجان بلکه میراث کل کشور ایران هستند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین