پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
وزیر بهداشت با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده درباره واکسن HPV گفت: تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن‌سازی کشور نخواهیم کرد و توصیه می‌کنم که مردم به حاشیه‌ها توجهی نداشته باشند.
شعار سال: به گزارش وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث و تامین منابع مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان گفت: از اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت، گام‌های سودمندی را برمی‌دارد، تشکر می‌کنم.

هاشمی با بیان اینکه هرسال شاهد به نتیجه رسیدن پروژه‌هایی هستیم که در حوزه سلامت بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت با سازمان انرژی اتمی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: اراده دکتر صالحی و همکاران ایشان، در حوزه پزشکی هسته‌ای جای تقدیر دارد، چراکه کمک‌های زیادی را در حوزه تشخیص و درمان سرطان ایرانیان و افرادی که از خارج برای درمان به ایران می‌آیند، ارائه می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پروژه‌های مشترکی بین وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در حال اجرا است که اطلاع رسانی شده و خواهد شد، گفت: سازمان انرژی اتمی، طراحی یک بیمارستان را آغاز کرده است و چنانچه به بهره برداری برسد، در منطقه از لحاظ فناوری، تکنولوژی و نیروی تخصصی بی نظیر خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: مرکزی که امروز تفاهم نامه آن به امضا می‌رسد، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان انرژی اتمی بوده و در واقع مرکزی مهم در حوزه تشخیص و درمان سرطان است. تلاش‌های دکتر صالحی در حوزه انرژی هسته‌ای، جدا از اینکه در حوزه انرژی هسته‌ای در مرزهای دانش حرکت می‌کند، در حیطه اجتماعی نیز اهمیت دارد، چراکه منجر به مراقبت از مردم و سلامت آنها می‌شود و بهترین شکل استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای خواهد بود.

هاشمی یادآور شد: در این مرکز، تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی انجام می‌شود و در کنار ارائه این خدمات، مجموعه‌های آموزشی به منظور تربیت افراد موثر در تخصص های بالینی و پایه راه اندازی خواهد شد و در ساخت و تاسیس این مجموعه حتما شهرداری هم حضور خواهد داشت.

تامین منابع مالی این مجموعه با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران است که در شروع، سازمان انرژی اتمی زمین را برای تاسیس این مرکز اختصاص داد.

هاشمی با تاکید بر این که سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت در کنار مردم است، افزود: این سازمان در تولید واکسن، دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه پزشکی استفاده می‌شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته می‌شود.

وی با بیان این که بهره مندی از دانش و تجهیزات در حوزه سلامت بسیار مهم است، یادآور شد: ساخت این مجموعه به نوعی آینده نگری است تا از سایر کشورها عقب نمانیم چرا که در کشور، استعداد و دانش در حوزه پزشکی بسیار زیاد است و در مرحله‌ای هستیم که در غرب آسیا در حوزه پزشکی کم نظیر بوده و دانشمندانی داریم که در عرصه‌های بین المللی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره واکسن HPVگفت: طبق دستور آقای رئیس جمهور ما همه واکسن‌ها را باید خودمان تولید کنیم و حتما فناوری و امکان تولید این واکسن هم در کشورمان وجود دارد. در عین حال اقدامات خوبی هم در زمینه تولید واکسن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است؛ حال چه در انستیتو پاستور و چه در قالب قراردادهای دو جانبه‌ای که با برخی از کشورها منعقد شده است. بنابراین درباره واکسن HPV تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن سازی کشور نخواهیم کرد. در عین حال توصیه می‌کنم که به حاشیه‌ها هم توجهی نداشته باشید.

هاشمی ادامه داد: یک برنامه پربیننده و بسیار موفقی مانند ماه عسل زیر ذره‌بین قرار دارد و هر اقدامی که انجام دهند ممکن است اشکالات و ایراداتی به آن وارد شود. به نظر من باید از بالاتر نگاه کرد و ببینیم که چه چیزی به صلاح مردم است و خیلی گرفتار حاشیه‌ها نشویم.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20خرداد 1397 ، کدخبر:  395579،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
چقدر باید باورهای مردم برای این وامسن ابتدایی باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
این واکسن میتونه سیستم ایمنی بدن رو در برابر این ویروس تا حدی ایمن کنه نه اینکه این ویروس رو کاملا از بین ببره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین