پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۳۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲
باید بپذیریم که بخش مهمی از خریداران و مشتریان انواع خودروهای سواری در بازار داخلی کشور را افراد میان سال و مسن تشکیل می‌دهند. طبیعی است که این دسته از اشخاص بیشترین سهم را در خرید فروش خودروها دارند.

شعارسال: در این مطلب قصد داریم خودروهایی را که مشتریان میان سال و مسن با بودجه‌ای کمتر از ۹۰ میلیون تومان، به سراغ آن‌ها می‌روند را نام برده و پر فروش ترین اتومبیل‌های این بخش را معرفی خواهیم کرد.

البته باید توجه داشته باشید که خرید اتومبیل برای افراد مختلف، تا حد زیادی بستگی به سلیقه افراد داشته و لیست زیر الزاما مناسب سلیقه شما نخواهد بود.

۱-دنا

یکی از خودروهای که می‌توان به عنوان مدلی پر فروش بین مشتریان میان سال از آن یاد کرد، دنا نام دارد. این اتومبیل توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود و به واسطه طراحی ساده و در عین حال زیبای خود، مورد توجه این دسته از مشتریان قرار گرفته و همواره شاهد آمار فروش خوبی از این خودرو هستیم. طراحی داخلی مناسب، در کنار جای پای مناسب خانواده و همچنین بهره گیری از پلتفرم سمند از مهمترین دلایل انتخاب این خودروست.

دنا از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۷ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با ۷.۷ الی ۷.۹ لیتر بنزین اعلام شده است.

۲-پژو پارس

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که همواره به عنوان یک اتومبیل پر فروش بین مشتریان میان سال مشهور است، پژو پارس نام دارد. در واقع این خودرو از گذشته تاکنون به مدلی با طراحی ساده و قدیمی معروف بوده و این دسته از مشتریان به دلیل چهره خاص و مردانه این خودرو، آن را به عنوان انتخابی محبوب از جانب خود عنوان می‌کنند. فضای باز داخلی، در کنار لوازم یدکی فراوان و در دسترس از مهمترین دلایل انتخاب این خودروست.

پژو پارس از چندین پیشرانه بهره می‌برد که پر فروش ترین آن‌ها، ‌نمونه چهار سیلندر ۸ سوپاپ این خودرو با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با ۸.۶ الی ۹.۰ لیتر بنزین اعلام شده است.

۳-تندر ۹۰

به جرات می‌توان گفت که پر فروش ترین خودرو بین مشتریان میان سال و مسن، تندر ۹۰ است. در واقع، تندر ۹۰ از زمان معرفی به بازار ایران تاکنون از جمله خودروهایی بوده که این دسته از خریداران همواره به آن علاقه داشته و به دلیل استهلاک کم و دوام بالا، تندر ۹۰ اتومبیلی بسیار پر فروش و پر تقاضا در بازار داخلی کشور است. کم دردسر بودن این خودرو، مصرف مناسب سوخت و فضای سرنشینان مناسب دلایل حضور این خودرو در این لیست است.

تندر ۹۰ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با ۸.۱ الی ۸.۳ لیتر بنزین اعلام شده است.

۴-رنو مگان

یکی دیگر از خودروهایی که از گذشته تاکنون، همواره مورد توجه مشتریان میان سال و مسن بوده است، رنو مگان نام دارد. در واقع، با اینکه حدود ۵ سل از خروج این خودرو از خط تولید پارس خودرو می‌گذرد، اما همچنان بازار خرید فروش نمونه های دسته دوم آن داغ بوده و یکی از اتومبیل‌های محبوب بین این دسته از خریداران به شمار می‌رود. پرستیژ مناسب خودرو در کنار ظاهر ساده و شیک آن، قدرت موتور مناسب و فضای سرنشینان کافی از مهمترین دلایل خرید این محصول برای رنج سنی میان سال است.

رنو مگان از دو نوع پیشرانه مختلف استفاده می‌کند که مدل پر فروش تر آن، دارای یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۲.۰ لیتر بوده و قادر به تولید ۱۳۶ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با ۸.۳ الی ۸.۷ لیتر بنزین اعلام شده است.

۵- پژو ۴۰۵

یکی دیگر از مهمترین خودروهای تولید داخل که همچنان مشتریان پر و پا قرص خود را دارد، پژو ۴۰۵ ای است که نزدیک به دو دهه است در کشورمان حضور دارد. این خریداران که اصالت این خودرو را دلیل اصلی خرید خود می دانند، بیشتر از قشر میان سال به بالا هستند. قطعات یدکی فراوان، فضای سرنشینان مناسب و بزرگ، تعمیر ساده موتوری و کم دردسر بودن آن از مهمترین دلایل خرید این خودرو توسط مشتریان است.

پژو ۴۰۵ هم اکنون با موتورهای مختلفی تولید و عرضه می شود. موتور XU7، موتور نام آشنای TU5 و پیشرانه دو گانه سوز مهمترین پیشرانه های پژو ۴۰۵ هستند.

در نسخه TU5 پیشرانه مذکور توان تولید ۱۰۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه ۱۶ سوپاپ چیزی نزدیک به ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

۶-سمند

سرانجام، آخرین خودروی این لیست که بین مشتریان میان سال و مسن دارای آمار فروش بسیار خوبی است، سمند نام دارد. در واقع، سمند به واسطه طراحی ساده و اتاق راحت خود، بسیار مورد توجه این دسته از خریداران بوده و همواره اتومبیلی پر تقاضا در بازار داخلی کشور به شمار می‌رود. مهمترین دلایل خرید این خودرو، فضای سرنشینان مناسب، لوازم یدکی فراوان و خرید و فروش مناسب آن است.

پیرامون مشخصات سمند LX باید گفت که این خودرو با دو نمونه پیشرانه عرضه می‌شود که مدل پر فروش تر آن بین افراد میان سال و مسن، از یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با ۸.۸ الی ۹.۱ لیتر بنزین اعلام شده است.

۷-نیسان ماکسیما

یکی دیگر از خودروهای محبوب مشتریان میان سال و مسن که پس از خروج از خط تولید، همچنان مدلی محبوب و خوش فروش است، نیسان ماکسیما نام دارد. در واقع، محبوبیت ماکسیما به حدی بین این دسته از افراد زیاد بوده که برخی از آن‌ها حاضر به تعویض آن با خودرویی دیگر نیستند و ماکسیما را بهترین اتومبیل در رده خود تلقی می‌کنند.

نیسان ماکسیما از یک پیشرانه شش سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجمی برابر با ۳.۰ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۲۲۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با ۱۱.۱ الی ۱۱.۶ لیتر بنزین اعلام شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پدال نیوز، تاریخ انتشار:19خرداد1397 ، کدخبر: 84146: www.pedalnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین