پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
مدیر پایگاه میراث فرهنگی نوش آباد از رونمایی نماد مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد همزمان با هفته صنایع دستی خبر داد.
شعار سال: مدیر پایگاه میراث فرهنگی نوش آباد از رونمایی نماد مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد همزمان با هفته صنایع دستی خبر داد.

زهرا ساروخانی اظهار کرد: در کاوش های باستان شناسی تعداد زیادی پیه سوز در شهر زیرزمینی نوش آباد به دست آمده که دارای لعاب فیروزه ای و دو نوع لوله دار و پیاله ای شکل است که برای روشنایی فضای تاریک شهر زیرزمینی استفاده می شد.

وی افزود: با توجه به فراوانی و تنوع پیه سوزهای کشف شده در جریان کاوش های شهر زیرزمینی نوش آباد، این اثر به عنوان نخستین نماد و سوغات شهر نوش آباد معرفی و رونمایی می شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی نوش آباد تصریح کرد: طی مرمت بناهای تاریخی اطراف ورودی های شهر زیرزمینی نوش آباد نیز تعداد زیادی پیه سوز با همان فرم و تکنیک به دست آمده که تحقیق های انجام شده در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد تهیه و رونمایی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس طرح و نقش پیه سوزهای کشف شده، 28 مدل از آن بازسازی شده که پس از آیین رونمایی، در معرض نمایش بازدیدکنندگان داخلی و خارجی شهر زیر زمینی نوش آباد قرار خواهد گرفت.

مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، به عنوان بزرگترین معماری دستکن جهان در سال 1383 کشف و در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. تاکنون یکصد اثر تاریخی در شهر تاریخی نوش آباد شناسایی شده که مسجد جامع، مسجد امام علی (ع)، مسجد موسی بن جعفر و امامزاده محمد، پل اسحاق آباد، برج عشق آباد، شترخان، منطقه فیض آباد، قلعه های خشتی سیزان، مورچان و اقبالیه از جمله آثار ی است که از دوران سلجوقی تا صفویه در این شهر شناسایی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397، کدخبر، 97032109322 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
خداییش این همه پتانسیلی که این شهر داره برای گردشگری کشور اگر کور خارجی داشت از خیلی بیشتر استفاده می کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین