پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۷۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
​استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات شهروندان در چند روز اخیر گفت: در چند روز گذشته وضعیت غیرمتعارفی در خصوص کمبود آب در برخی شهرهای استان بوجود آمد که تا پایان ماه مبارک رمضان و با وارد مدار شدن چند چاه آب دیگر این مشکل رفع خواهد شد.
شعار سال: ​استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات شهروندان در چند روز اخیر گفت: در چند روز گذشته وضعیت غیرمتعارفی در خصوص کمبود آب در برخی شهرهای استان بوجود آمد که تا پایان ماه مبارک رمضان و با وارد مدار شدن چند چاه آب دیگر این مشکل رفع خواهد شد.
 سیدشهاب‌الدین چاووشی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه معضل کم‌آبی در استان و کشور جدی است اظهار کرد: در زمینه مرتفع کردن نیازهای آبی بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ سازی جدی در حوزه مصرف هستیم و این موضوع باید به یک باور همگانی در استان و کشور تبدیل شود.

وی با اذعان به اینکه  تامین آب استان از اولویت‌های اصلی و استراتژیک در استان سمنان است ادامه داد: واقعیت این است که در استان با کمبود آب مواجه ایم و اگر مدیریت مصرف به درستی انجام نشود، با مشکل بیشتری در آینده مواجه خواهیم شد. با توجه به نیازها و ظرفیت‌های موجود باید نسبت به تامین آب مورد نیاز استان قدم‌های عملی برداشته شود.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست جمهور مبنی بر اینکه استان سمنان باید معین و کمک کننده به پایتخت در شرایط اضطراری باشد و همچنین با در نظر گرفتن جمعیت استان باید به بحث تامین آب نگاه ویژه‌ای داشت.

  وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی باید تدابیری بیندیشند تا امسال در مصرف آب کشاورزی استان ۱۰ درصد صرفه‌جویی شود و این امر با اصلاح الگوی کشت در استان امکان پذیر بوده و دوراز دسترس نیست.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت صحیح انجام نشود، بخشی از استان با مشکل کم آبی مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه آب باید جدی گرفته شود و صدا و سیما، آموزش و پرورش ،شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید با جدیت بیشتری در این زمینه فعالیت کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: تامین آب مورد نیاز استان از اولویت‌های اصلی است و سازمان مدیریت باید در اعتبارات موجود توجه بیشتری به این مهم داشته باشد. همچنین شرکت آب منطقه ای استان نیز باید تلاش‌ ویژه ای انجام دهد تا در سفر پیش روی وزیر نیرو به استان به‌صورت تخصصی به این مهم پرداخته و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود .

* لزوم کاهش 10درصدی آب کشاورزی تا پایان امسال  
وی با اشاره به برخی پروژه‌های مشکل‌دار در حوزه تامین آب استان افزود: برخی پروژه‌های انتقال آب علی‌رغم هزینه های زیاد با مشکلاتی مواجه شده‌اند که باید در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا از اتلاف بیشتر سرمایه‌های استان جلوگیری شود.

  چاوشی با بیان اینکه تصفیه آب‌های موجود موضوع مهمی است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد بیان کرد: اولویت شورای برنامه‌ریزی در پروژه‌های استانی باید به پروژه های تامین آب استان معطوف شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه با آب و نان مردم نمی‌توان شوخی کرد افزود: طرح های "آبخوان‌داری" که توانسته برخی از قنات‌ها را در سال گذشته برپار و احیا کند باید با جدیت بیشتری در اولویت قرار گیرد که در همین راستا اعتبارات خوبی برای "آبخوانداری" و "آبخیزداری" در کشور در نظر گرفته شده که برای جذب این اعتبارات باید تلاش شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397، کدخبر: 97032109314 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
واقعا فاجعه ست که ما نمیخوایم حرکتی رو به جلو داشته باشیم برای حق طبیعی ملتمون! اون هم اب!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ایه نتیجه مذدیرت لیبرال گونه برخی مسیولین محیط زیست
اگر اصلاح میشد این شرایط
اگر اب شیرین کن هسته ای داشتیم
این مشکلات پیش نمیومد
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
یادم میاد یه زمانی تو شهرهایی مثل غم اب شیرین میخریدن الان دیگه باید برگردیم به همون دوران م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین