پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۸۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: روزانه ۵۵۰ تن زباله در ارومیه تولید می‌شود که سرانه تولید در شهر ۷۱۰ گرم و در روستاها ۶۱۰ گرم است.
شعار سال: مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: روزانه ۵۵۰ تن زباله در ارومیه تولید می‌شود که سرانه تولید در شهر ۷۱۰ گرم و در روستاها ۶۱۰ گرم است.
پرویز آراسته امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی برگزار شد با تبریک هفته جهانی محیط‌زیست اظهار داشت: شعار امسال ما غلبه بر آلودگی پلاستیک است به‌گونه‌ای که یک فراخوان عمومی برای تمام مردم دنیاست تا نشان دهیم این مواد به چه مقداری آثار مخربی در محیط‌زیست دارد.

وی با اشاره به مشکلات محیط‌زیست خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ما از رهاسازی مواد در محیط‌زیست شروع می‌شود و انباشت زباله‌ها صدمه‌های بسیاری به ما وارد می‌کند و باید تلاش کنیم تا خود را از این آلودگی‌ها جدا کنیم و این در حالی است که عصر حاضر عصر پلاستیک است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی افزود: 250 میلیون تن پلاستیک به‌صورت سالانه در سطح کشور تولید می‌شود که در جهان بیش از 8 میلیارد تن است که بیش از 6میلیارد آن تبدیل به زباله می‌شود و متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم قانونی برای استفاده از پلاستیک‌ها ایجاد کنیم و خلأ در این میان احساس می‌شود

وی تصریح کرد: باید قانونی داشته باشیم که مجدداً از پلاستیک استفاده شود و بازیافت پلاستیک را افزایش دهیم که در حال حاضر 8 درصد است و باید کاهش مصرف از مبدأ را نیز موردتوجه قرار دهیم که در برخی از فروشگاه‌ها این مهم جاری‌شده و در سطح ارومیه انجام می‌شود و باید تلاش کنیم تا این مواد را از محیط‌زیست خارج کنیم تا از مشکلات آتی آن جلوگیری کرد.

آراسته بابیان این‌که ازنظر مصرف پلاستیک در دنیا در رتبه دهمی هستیم بیان کرد: 50 درصد آلودگی‌های محیط زیستی در استان مربوط به بسته‌بندی خوراکی‌ها می‌شود که به‌صورت یک‌بار مصرف هستند و در سطح استان و کشور 78 درصد پلاستیک‌ها در سایت‌های دفن زباله دفن می‌شود، 12درصد سوزانده می‌شوند و 8 درصد مورد بازیافت قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: یک تریلیون کیسه به‌صورت سالانه در دنیا تولید می‌شود که مصرف می‌شوند و 25 کشور استفاده از پلاستیک را ممنوع کرده‌اند که متأسفانه ما یک چنین قانونی نداریم که امیدواریم بتوانیم قانون‌هایی ایجاد کنیم تا تولید پلاستیک را کاهش داده و اثرات آن را در محیط‌زیست کاهش دهیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی بابیان این‌که آمار دیگری در سایر موارد در سطح استان نداریم تأکید کرد: تراز آب دریاچه ارومیه1270.84 است که تقریباً مشابه سال گذشته است و کاهش و افزایشی نداریم و مساحت آبی حدود 2 هزار و 400 کیلومترمربع است که بیش از 40درصد آبی است.

وی خاطرنشان کرد: حجم آب موجود در دریاچه 2 میلیارد و 230 میلیون مترمکعب است و تبخیرها در سطح دریاچه از دیروز شروع‌شده است و امیدواریم دریاچه به وضعیت سال 93 برنگردد.

آراسته یادآور شد: حق آب دریاچه ارومیه امسال 310 میلیون مترمکعب بوده که رهاسازی شده و طبق تفاهم‌نامه‌ای که داریم اگر آب مازاد پشت سدها ذخیره شود رهاسازی به سمت دریاچه صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: 710 گرم سرانه تولید زباله در شهرها و 610 گرم در روستاهاست که روزانه در سطح ارومیه بیش از 550 تن زباله تولید می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی با اشاره به ایستگاه‌های سنجش آلودگی گفت: 4 ایستگاه در سطح شهرستان ارومیه داریم که یک مورد فعال نیستند و 4 مورد در شهرستان‌ها هستند و هشتمین ایستگاه در شهرستان ماکو در حال نصب است که به‌صورت آنلاین داده‌ها به مرکزما نیز ارسال می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397، کدخبر:  ، 1747241  ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ارومیه یکی از استان های بی نهایت گردشکر خیز کشور ماست که خب انقدر در زمینه محیط زیستی ضعف داره که داره این پتانسیل خودش رو از دست میده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
باید سریع تر به سمت بازیافت این همه زباله تولیدی روزانه بریم وگرنه خیلی دیر میشه و کاری از دستمون بر نمی اد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین